Annons

Ny tjänst: AI:n klagar inte på dåliga färgval

Ny tjänst: "Världens första AI-baserade köksdesigner"

2019-02-11 14:23

Ska uppmuntra folk att kliva utanför deras komfortzon.

Nätbutiken Pickyliving erbjuder specialluckor till kök, garderober och andra IKEA-möbler. Nu meddelar leverantören Norna att de tillsammans med Pickyliving lanserat världens första AI-baserade köksdesigner.

- Kunder kan nu i realtid, i Pickylivings online-butik, bygga ett fotorealistiskt kök baserad på avancerad artificiell intelligens utifrån personliga preferenser och de globala trenderna inom köksinredning, förklarar Norna i ett pressmeddelande.

"Miljontals beräkningar"

Tjänsten som alltså tillskrivs artificiell intelligens fungerar som så att användare laddar upp en bild på sitt drömkök. Sedan föreslår Pickylivings “designer”, det vill säga AI:n, ett köksupplägg för användaren, baserat på Pickylivings sortiment. Det går förstås också att efteråt ändra färger och material. På hemsidan beskriver Norna vad som händer i bakgrunden:

"Den bild som du nyss laddade upp behandlades av vår Al på flera sätt och i flera steg. Det kanske såg enkelt ut, men på de 5-10 sekunder som det tog att generera köksförslagen till Dig, så genomförde vårt system miljontals beräkningar i ett stort antal lager neurala nätverk — mycket på samma sätt som vårt mänskliga sinne analyserar sin omgivning!"

Annons
Annons

Pickyliving hoppas samtidigt att deras nya AI-verktyg kommer att göra kunderna lite mer äventyrslystna.

- Det är med stor glädje vi nu presenterar denna banbrytande lösning till våra kunder. Lösningen kommer att bredda våra kunders medvetande om alla de fantastiska produktkombinationer som vi erbjuder, samt uppmuntra folk att kliva utanför den komfortzon som ett vitt eller grått kök vanligen erbjuder, säger Pickylivings vd och medgrundare Henrik Haij.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta