Annons

Ny tjänst: AI:n klagar inte på dåliga färgval

Ny tjänst: "Världens första AI-baserade köksdesigner"

2019-02-11 14:23

Ska uppmuntra folk att kliva utanför deras komfortzon.

Nätbutiken Pickyliving erbjuder specialluckor till kök, garderober och andra IKEA-möbler. Nu meddelar leverantören Norna att de tillsammans med Pickyliving lanserat världens första AI-baserade köksdesigner.

- Kunder kan nu i realtid, i Pickylivings online-butik, bygga ett fotorealistiskt kök baserad på avancerad artificiell intelligens utifrån personliga preferenser och de globala trenderna inom köksinredning, förklarar Norna i ett pressmeddelande.

"Miljontals beräkningar"

Tjänsten som alltså tillskrivs artificiell intelligens fungerar som så att användare laddar upp en bild på sitt drömkök. Sedan föreslår Pickylivings “designer”, det vill säga AI:n, ett köksupplägg för användaren, baserat på Pickylivings sortiment. Det går förstås också att efteråt ändra färger och material. På hemsidan beskriver Norna vad som händer i bakgrunden:

"Den bild som du nyss laddade upp behandlades av vår Al på flera sätt och i flera steg. Det kanske såg enkelt ut, men på de 5-10 sekunder som det tog att generera köksförslagen till Dig, så genomförde vårt system miljontals beräkningar i ett stort antal lager neurala nätverk — mycket på samma sätt som vårt mänskliga sinne analyserar sin omgivning!"

Annons
Annons

Pickyliving hoppas samtidigt att deras nya AI-verktyg kommer att göra kunderna lite mer äventyrslystna.

- Det är med stor glädje vi nu presenterar denna banbrytande lösning till våra kunder. Lösningen kommer att bredda våra kunders medvetande om alla de fantastiska produktkombinationer som vi erbjuder, samt uppmuntra folk att kliva utanför den komfortzon som ett vitt eller grått kök vanligen erbjuder, säger Pickylivings vd och medgrundare Henrik Haij.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Annons
Annons
Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Patrik Rees om lojalitet:

Patrik Rees om lojalitet: "Tiden med kundklubbar är förbi"

Slår sig ihop med Ehandel.se under årets Almedalen.

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Grisens år i Kina - säljsuccé i Dalarna

Oväntad e-handelsexport.

 Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Från finansbranschen till skönhetsindustrin

Nytillskott på Lyko.

Annons
Annons
Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

Ellos nya e-handel om vägen mot 100 miljoner

"Finns tankar om att gå in i fler länder".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta