Annons

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen Nostos VD Jim Löfgren

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen

2018-09-06 08:56

Vill göra e-handeln superpersonlig.

I början av sommaren kunde vi berätta att Nosto, som arbetar med personalisering, hade stärkt upp med en ny ledning.

LÄS ÄVEN: Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

"Kan ge unika shoppingupplevelser"

Nu genomför e-handelsleverantören fler förändringar, och denna gång handlar det om nyheter för e-handlarna. Med ökat fokus på AI och maskininlärning är meningen att Nosto ska kunna hjälpa e-handlarna till bättre kundrelationer och därmed ökad försäljning.

- Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar; Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e-handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder, säger Nostos vd Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Och det nya personaliseringsupplägget uppges omfatta flera kanaler.

Annons
Annons
- Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup-erbjudanden, Facebook- och Instagram-annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, fortsätter Jim Löfgren.

Drar fördel av all samlad data

Nostos tjänst har historiskt byggt på att e-handlare får möjlighet att visa upp olika produkter beroende på vem som besöker sajten. Kunden får helt enkelt rekommendationer beroende på vad hon eller han har tittat på eller handlat tidigare.

Med den uppgraderade plattformen utlovar Nosto, som enligt egen utsago samarbetar med 2 500 varumärken inom e-handel, "en ny dimension i kundrelationen".

- När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler, avslutar Jim Löfgren.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Lyxig marknadsplats tar in över 400 miljoner kronor

Ska kombinera teknik och mode.

Annons
Annons
NA-KD satsar offline - igen

NA-KD satsar offline - igen

"Fysiskt är väldigt varumärkesbyggande"

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Sålde mattor för 352 miljoner kronor

Vill stärka sin position i Europa.

Toys R Us-sagan fortsätter:

Toys R Us-sagan fortsätter: "Ska ej betala producenter"

Ny affärsmodell.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

Elgiganten sålde för nära 13 miljarder kronor

"Tydligt samband mellan e-handel och butik".

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Ägarna har sålt 76 procent av Parfym.se

Hoppas på en accelererad utveckling.

Jobben som försvinner när <nobr>e-handeln</nobr> tar över

Jobben som försvinner när e-handeln tar över

Färsk rapport om framtidens handel.

Annons
Annons
Från finsk konståkning till global <nobr>e-handelsambition</nobr>

Intervju: Från finsk konståkning till global e-handelsambition

Fick stamkund i Kazakstan via fitnessprofil i Brasilien.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta