Annons

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen Nostos VD Jim Löfgren

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen

2018-09-06 08:56

Vill göra e-handeln superpersonlig.

I början av sommaren kunde vi berätta att Nosto, som arbetar med personalisering, hade stärkt upp med en ny ledning.

LÄS ÄVEN: Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

"Kan ge unika shoppingupplevelser"

Nu genomför e-handelsleverantören fler förändringar, och denna gång handlar det om nyheter för e-handlarna. Med ökat fokus på AI och maskininlärning är meningen att Nosto ska kunna hjälpa e-handlarna till bättre kundrelationer och därmed ökad försäljning.

- Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar; Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e-handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder, säger Nostos vd Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Och det nya personaliseringsupplägget uppges omfatta flera kanaler.

Annons
Annons
- Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup-erbjudanden, Facebook- och Instagram-annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, fortsätter Jim Löfgren.

Drar fördel av all samlad data

Nostos tjänst har historiskt byggt på att e-handlare får möjlighet att visa upp olika produkter beroende på vem som besöker sajten. Kunden får helt enkelt rekommendationer beroende på vad hon eller han har tittat på eller handlat tidigare.

Med den uppgraderade plattformen utlovar Nosto, som enligt egen utsago samarbetar med 2 500 varumärken inom e-handel, "en ny dimension i kundrelationen".

- När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler, avslutar Jim Löfgren.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta