Annons

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen Nostos VD Jim Löfgren

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen

2018-09-06 08:56

Vill göra e-handeln superpersonlig.

I början av sommaren kunde vi berätta att Nosto, som arbetar med personalisering, hade stärkt upp med en ny ledning.

LÄS ÄVEN: Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

"Kan ge unika shoppingupplevelser"

Nu genomför e-handelsleverantören fler förändringar, och denna gång handlar det om nyheter för e-handlarna. Med ökat fokus på AI och maskininlärning är meningen att Nosto ska kunna hjälpa e-handlarna till bättre kundrelationer och därmed ökad försäljning.

- Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar; Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e-handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder, säger Nostos vd Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Och det nya personaliseringsupplägget uppges omfatta flera kanaler.

Annons
Annons
- Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup-erbjudanden, Facebook- och Instagram-annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, fortsätter Jim Löfgren.

Drar fördel av all samlad data

Nostos tjänst har historiskt byggt på att e-handlare får möjlighet att visa upp olika produkter beroende på vem som besöker sajten. Kunden får helt enkelt rekommendationer beroende på vad hon eller han har tittat på eller handlat tidigare.

Med den uppgraderade plattformen utlovar Nosto, som enligt egen utsago samarbetar med 2 500 varumärken inom e-handel, "en ny dimension i kundrelationen".

- När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler, avslutar Jim Löfgren.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

Adlibris startar ny e-handel - satsar på inredning

"Ska bli den ledande e-handelsbutiken".

Annons
Annons
Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Fullskalig e-handel för Bergendahls - nyanställer 60

Vill erbjuda leverans dagens efter.

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

Blomsterlandet byggde nytt lager - satsar på e-handeln

"Snabbaste expansionen någonsin i Blomsterlandets historia".

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

Eleven i stor makeover - ansiktslyft och loggbyte

"Bara början på denna förändringsresa".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

Snapchat bekräftar Amazon-ryktet

E-handeln flyttar in i appen.

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

Så fick Kicks kunderna att välja miljön före snabb leverans

"I särklass det främsta valet hos våra kunder i dag".

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

Himla får ny VD - ska satsa på lönsam tillväxt

"Naturligt att vi behöver en ny vd".

Annons
Annons
Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Resurs Bank stärker upp med två nya chefer

Rekryterar från Bergendahls.

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

Webbshop tillägnad försvunnen flicka läggs ner

"Jag är just nu inte i stånd att ta hand om de beställningar som görs via hemsidan", skriver Madeleine McCanns mamma.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta