Annons

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen Nostos VD Jim Löfgren

Ny tjänst skräddarsyr nätbutiken efter kundens intressen

2018-09-06 08:56

Vill göra e-handeln superpersonlig.

I början av sommaren kunde vi berätta att Nosto, som arbetar med personalisering, hade stärkt upp med en ny ledning.

LÄS ÄVEN: Nosto expanderar - de tar över som VD och Nordenchef

"Kan ge unika shoppingupplevelser"

Nu genomför e-handelsleverantören fler förändringar, och denna gång handlar det om nyheter för e-handlarna. Med ökat fokus på AI och maskininlärning är meningen att Nosto ska kunna hjälpa e-handlarna till bättre kundrelationer och därmed ökad försäljning.

- Nu lanserar vi framtidens plattform för mer personlig e-handel. Det handlar om tre delar; Content Personalization, Segmentation och Insights. Sammantaget innebär det här att e-handlare nu kan ge helt unika och riktade shoppingupplevelser till olika typer av kunder, säger Nostos vd Jim Löfgren i ett pressmeddelande.

Och det nya personaliseringsupplägget uppges omfatta flera kanaler.

Annons
Annons
- Vi kan fördjupa kundens relation till varumärken genom bland annat webb, e-post, popup-erbjudanden, Facebook- och Instagram-annonser, och de nya lanseringarna innebär att vi nu även kan styra tillhörande innehåll baserat på konsumentens intressen, fortsätter Jim Löfgren.

Drar fördel av all samlad data

Nostos tjänst har historiskt byggt på att e-handlare får möjlighet att visa upp olika produkter beroende på vem som besöker sajten. Kunden får helt enkelt rekommendationer beroende på vad hon eller han har tittat på eller handlat tidigare.

Med den uppgraderade plattformen utlovar Nosto, som enligt egen utsago samarbetar med 2 500 varumärken inom e-handel, "en ny dimension i kundrelationen".

- När vi lanserade Nosto var vårt fokus att ge individuella produktrekommendationer i online-butiker med hjälp av AI. Nu har vi tagit nästa steg genom att använda hela vår tillgång till data för att skapa en helt ny shoppingdimension. I korthet handlar det om att nu även innehåll skräddarsys för varje användare och för alla digitala kanaler, avslutar Jim Löfgren.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Raketen E-klok.se dubblar från 20 till 40 miljoner i år

Tar fart mot nordisk expansion och 100 miljoner.

Annons
Annons
IKEA skippar Black Friday:

IKEA skippar Black Friday: "Har valt att inte uppmärksamma"

Avstår kampanjdagen helt i Sverige.

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Han vill göra om cykelbranschen - pengarna strömmar in

Ny e-handel uppe i 122 procent.

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Nytt mode som inte finns säljs exklusivt i Carlings nätbutik

Pris: 100-300 kronor.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

Sverige i topp bland länderna där Black Friday ökar mest

"Med största sannolikhet slås rekord även i år".

Julklapp från Instagram - tre nya <nobr>e-handelsfunktioner</nobr>

Julklapp från Instagram - tre nya e-handelsfunktioner

Bland annat e-handel i videor.

Björn Borgs <nobr>e-handel</nobr> över 100 miljoner hittills i år

Björn Borgs e-handel över 100 miljoner hittills i år

Står nu för en femtedel.

Annons
Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta