Annons

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar Hittabox.se ska hjälpa konsumenter att hitta rätt box

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar

2015-12-29 08:05

Att prenumerera på boxar fyllda med allehanda ting har blivit ett populärt fenomen, och för att hjälpa kunderna hitta rätt i prenumerationsdjungeln lanserades nyligen Hittabox.se.

Prenumerationstjänsterna har poppat upp som svampar ur marken de senaste åren och det går idag att få hem boxar fyllda med allt från kosttillskott och skönhetsprodukter till bakningsprodukter och nyttiga snacks.

Samtidigt som intresset för boxarna ökar bland konsumenterna så ser allt fler företag möjligheterna med att lansera nya prenumerationstjänster. Men med en massa boxar att välja mellan kan också det vara svårt att hitta rätt i prenumerationsdjungeln. Något som tjänsten Hittabox.se vill råda bot på.

Genom att samla allt på ett ställe vill man ge box-kunderna en överblick på vad som finns där ute och vad som skiljer boxarna åt vad gäller innehåll, pris och utskickningsfrekvens. Det är även möjligt för kunderna att kommentera och recensera de olika boxarna.

Annons
Annons
– Jag trodde redan det fanns en sådan här tjänst men till min förvåning verkar vi vara först i Sverige, säger Käthe Nilsson, medgrundare av Hittabox.se.

Nya funktioner på gång

Sajten har nyligen lanserats och i dagsläget är det gratis att ansluta sin e-handel till sajten. Och förutom att kunderna får en enklare överblick menar Käthe att sajten blir ytterligare en marknadsföringskanal för e-handlarna.

Samtidigt pågår nu diskussioner med presumtiva medgrundare för att snabbt kunna lansera nya funktioner. Inom kort planeras till exempel tydligare jämförelser mellan boxarna och en kassa med möjlighet att börja och avsluta prenumerationer. Och intresset är stort enligt sajtens grundare.

– Jag vet inte hur de har lyckats hitta oss så snabbt men vi har redan fått in nya, spännande boxar som lanseras i början av nästa år, säger Käthe Nilsson.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta