Annons

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar Hittabox.se ska hjälpa konsumenter att hitta rätt box

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar

2015-12-29 08:05

Att prenumerera på boxar fyllda med allehanda ting har blivit ett populärt fenomen, och för att hjälpa kunderna hitta rätt i prenumerationsdjungeln lanserades nyligen Hittabox.se.

Prenumerationstjänsterna har poppat upp som svampar ur marken de senaste åren och det går idag att få hem boxar fyllda med allt från kosttillskott och skönhetsprodukter till bakningsprodukter och nyttiga snacks.

Samtidigt som intresset för boxarna ökar bland konsumenterna så ser allt fler företag möjligheterna med att lansera nya prenumerationstjänster. Men med en massa boxar att välja mellan kan också det vara svårt att hitta rätt i prenumerationsdjungeln. Något som tjänsten Hittabox.se vill råda bot på.

Genom att samla allt på ett ställe vill man ge box-kunderna en överblick på vad som finns där ute och vad som skiljer boxarna åt vad gäller innehåll, pris och utskickningsfrekvens. Det är även möjligt för kunderna att kommentera och recensera de olika boxarna.

Annons
Annons
– Jag trodde redan det fanns en sådan här tjänst men till min förvåning verkar vi vara först i Sverige, säger Käthe Nilsson, medgrundare av Hittabox.se.

Nya funktioner på gång

Sajten har nyligen lanserats och i dagsläget är det gratis att ansluta sin e-handel till sajten. Och förutom att kunderna får en enklare överblick menar Käthe att sajten blir ytterligare en marknadsföringskanal för e-handlarna.

Samtidigt pågår nu diskussioner med presumtiva medgrundare för att snabbt kunna lansera nya funktioner. Inom kort planeras till exempel tydligare jämförelser mellan boxarna och en kassa med möjlighet att börja och avsluta prenumerationer. Och intresset är stort enligt sajtens grundare.

– Jag vet inte hur de har lyckats hitta oss så snabbt men vi har redan fått in nya, spännande boxar som lanseras i början av nästa år, säger Käthe Nilsson.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta