Annons

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar Hittabox.se ska hjälpa konsumenter att hitta rätt box

Ny tjänst vill göra det lättare att hitta och jämföra boxar

2015-12-29 08:05

Att prenumerera på boxar fyllda med allehanda ting har blivit ett populärt fenomen, och för att hjälpa kunderna hitta rätt i prenumerationsdjungeln lanserades nyligen Hittabox.se.

Prenumerationstjänsterna har poppat upp som svampar ur marken de senaste åren och det går idag att få hem boxar fyllda med allt från kosttillskott och skönhetsprodukter till bakningsprodukter och nyttiga snacks.

Samtidigt som intresset för boxarna ökar bland konsumenterna så ser allt fler företag möjligheterna med att lansera nya prenumerationstjänster. Men med en massa boxar att välja mellan kan också det vara svårt att hitta rätt i prenumerationsdjungeln. Något som tjänsten Hittabox.se vill råda bot på.

Genom att samla allt på ett ställe vill man ge box-kunderna en överblick på vad som finns där ute och vad som skiljer boxarna åt vad gäller innehåll, pris och utskickningsfrekvens. Det är även möjligt för kunderna att kommentera och recensera de olika boxarna.

Annons
Annons
– Jag trodde redan det fanns en sådan här tjänst men till min förvåning verkar vi vara först i Sverige, säger Käthe Nilsson, medgrundare av Hittabox.se.

Nya funktioner på gång

Sajten har nyligen lanserats och i dagsläget är det gratis att ansluta sin e-handel till sajten. Och förutom att kunderna får en enklare överblick menar Käthe att sajten blir ytterligare en marknadsföringskanal för e-handlarna.

Samtidigt pågår nu diskussioner med presumtiva medgrundare för att snabbt kunna lansera nya funktioner. Inom kort planeras till exempel tydligare jämförelser mellan boxarna och en kassa med möjlighet att börja och avsluta prenumerationer. Och intresset är stort enligt sajtens grundare.

– Jag vet inte hur de har lyckats hitta oss så snabbt men vi har redan fått in nya, spännande boxar som lanseras i början av nästa år, säger Käthe Nilsson.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Wexthuset mot 20 miljoner - nu går de in i Japan

Det globala familjeföretaget, som utvecklat en helt egen plattform, slår nu alla rekord.

Annons
Annons
Begagnat är Amazons nya bransch

Begagnat är Amazons nya bransch

Egen certifiering ska säkerställa att gamla produkter känns som nya.

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Miljardbud på betaljätten Nets - på väg att få ny ägare

Uppköpserbjudande på 42 miljarder kronor.

Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

Tonerkungen är död: Länge leve Strumpkungen

I en unik serie ska vi få följa Rikard Westbergs nya tillvaro som Strumpkungen. Missas på egen risk!

12
Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Pineberry ger <nobr>e-handeln</nobr> sajter som fungerar hos Google

Emeet: Pineberry ger e-handeln sajter som fungerar hos Google

Pineberry kommer till Emeet med tips på hur man som e-handlare får en SEO-vänlig plattform.

Indiska får ny VD - ska leda omställningen

Indiska får ny VD - ska leda omställningen

Ersätter David Rönnberg som tillträdde 2015.

Apotea: Nu Sveriges starkaste apoteksvarumärke

Apotea: Nu Sveriges starkaste apoteksvarumärke

Tar kronan ifrån Apotek Hjärtat.

Annons
Annons
Nästa matjätte ger sig på leverans till kylskåpet

Nästa matjätte ger sig på leverans till kylskåpet

Får en timme på sig att ta sig in i kundens hem.

1
Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Landsansvarig för Onlinemarknadsföring Sverige

Stor&Liten AB söker:

Kreativ och driven Online Marketing Manager

Pen Store (G Group AB) söker:

Kundtjänst + Content manager till Pen Store

Jollyroom AB söker:

Webbanalytiker till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem