Annons

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten Annika och Nicklas

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten

2017-10-06 15:45

"Alla når inte ut eller får den plats de förtjänar."

Annika Hultgren har tillsammans med sin sambo Nicklas Claesson startat e-handeln Wall of Art. Det hela började med att Annika skulle inreda parets nya lägenhet och ville ha något personligt till en tavelvägg.

Utbudet på motiv var stort men hon tyckte att möjligheterna att hitta “personliga och prisvärda konsttryck” var svårare. Annika fick helt enkelt själv måla några tavlor att pryda väggen med.

- Jag älskade Annikas konst och började fundera om inte fler skulle vilja se hennes konsttryck på sina väggar, men vi insåg att det tar tid att göra allt kring produktion och marknadsföring på egen hand. Då föddes tanken om Wall of Art, berättar Nicklas Claesson.

30 kreatörer

Via den nya e-handeln Wall of Art ska i dagsläget 30 kreatörer nå ut med sin konst till en större publik. Besökarna ska på sajten hitta personliga posters som med hjälp av Wall of Arts digitala verktyg kan kombineras till en tavelvägg. Verktyget ska göra det enkelt för användarna att organisera sina favoritmotiv till ett personligt kollage.

Annons
Annons
- Konst skapas dagligen av olika typer av kreatörer, men alla når inte ut eller får den plats de förtjänar. Det vill vi förändra, säger Annika Hultgren.

I e-handeln ska det finnas fotografier, illustrationer, målningar och grafisk design som art prints från kreatörerna. Planen är att kunderna genom att skapa en unik tavelvägg samtidigt ska stödja unga kreatörer på deras konstnärliga resa.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av <nobr>e-handelsnotering</nobr>

Kinnevik lyfte nära 700 miljoner av e-handelsnotering

Och växte totalt med över 3 miljarder.

Annons
Annons
Så påverkade VM <nobr>e-handeln</nobr> i Europa

Fotbollsfest? Så påverkade VM e-handeln i Europa

"Hade inte tid att ta fram plånboken".

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 <nobr>e-handlare</nobr>

Wetail i nytt förvärv - får tillgång till 600 e-handlare

Räknar med att omsätta 15 miljoner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nordens största <nobr>e-handlare</nobr> slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Nordens största e-handlare slänger ut Klarna - startar egen betaltjänst

Kan säljas till andra e-handlare.

Kraftig fläktbrist - <nobr>e-handlarna</nobr> laddar i hettan

Kraftig fläktbrist - e-handlarna laddar i hettan

"Inköparna tog i som aldrig förr".

Annons
Annons
ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

ABS Wheels ökade med 50 procent - slog 70 miljoner

Nådde målet och tar nu sikte mot 100 miljoner.

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

ASOS tar klivet in i Sverige - lanserar svensk sajt

Omsätter redan 220 miljoner på den svenska marknaden.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Wakakuu söker:

E-commerce and Marketing Manager

Plantagen söker:

Teamledare som vill bygga upp Nordiska Kundservice

WePack AB söker:

AdWords-expert till snabbt växande internationellt E-handelsföretag i Malmö

Rapunzel of Sweden söker:

Grafisk formgivare med webbkunskaper


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta