Annons

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten Annika och Nicklas

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten

2017-10-06 15:45

"Alla når inte ut eller får den plats de förtjänar."

Annika Hultgren har tillsammans med sin sambo Nicklas Claesson startat e-handeln Wall of Art. Det hela började med att Annika skulle inreda parets nya lägenhet och ville ha något personligt till en tavelvägg.

Utbudet på motiv var stort men hon tyckte att möjligheterna att hitta “personliga och prisvärda konsttryck” var svårare. Annika fick helt enkelt själv måla några tavlor att pryda väggen med.

- Jag älskade Annikas konst och började fundera om inte fler skulle vilja se hennes konsttryck på sina väggar, men vi insåg att det tar tid att göra allt kring produktion och marknadsföring på egen hand. Då föddes tanken om Wall of Art, berättar Nicklas Claesson.

30 kreatörer

Via den nya e-handeln Wall of Art ska i dagsläget 30 kreatörer nå ut med sin konst till en större publik. Besökarna ska på sajten hitta personliga posters som med hjälp av Wall of Arts digitala verktyg kan kombineras till en tavelvägg. Verktyget ska göra det enkelt för användarna att organisera sina favoritmotiv till ett personligt kollage.

Annons
Annons
- Konst skapas dagligen av olika typer av kreatörer, men alla når inte ut eller får den plats de förtjänar. Det vill vi förändra, säger Annika Hultgren.

I e-handeln ska det finnas fotografier, illustrationer, målningar och grafisk design som art prints från kreatörerna. Planen är att kunderna genom att skapa en unik tavelvägg samtidigt ska stödja unga kreatörer på deras konstnärliga resa.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Inrego slog 300 miljoner - ska utomlands med ny plattform

Blev dags att byta ut egenutvecklad lösning.

Annons
Annons
Fraktjätte byter hämtningstid:

Fraktjätte byter hämtningstid: "Flexibilitet är livsviktigt"

Fler order beräknas komma iväg samma dag.

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Paketskåp och drive-thru när Coop lanserar utlämning i butik

Pilottestas just nu i Göteborg och Falun.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

Nytt superlager ska göra Jollyroom störst i Norden

I drift lagom till julhandeln.

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

Sålde falsk samedräkt - Partykungen i nytt blåsväder

"Jag trodde inte att man skulle behöva uppleva det här i Sverige år 2018".

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

Ännu ett pris till Apotea - har starkast varumärke

6 000 konsumenter fick säga sitt.

Annons
Annons
Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Helgläsning: Susanne Ehnbåge berättar om Lindex framtid

Nya super-vd:n i stor intervju om hur Lindex ska erövra den digitala världen och bli ett globalt märke.

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Räckesbutiken bygger nytt - första spadtaget avklarat

Inflyttning nästa höst.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

CoolStuff AB söker:

Lead Designer med ansvar för UX/UI design och grafisk profil

Gents AB söker:

Web Creative Graphic Designer

Rapunzel of Sweden söker:

Webbdesigner/Art Director

Boob Design AB söker:

E-Commerce Manager till Boob Design AB


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta