Annons

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten Annika och Nicklas

Nya e-handeln Wall of Art ska demokratisera konsten

2017-10-06 15:45

"Alla når inte ut eller får den plats de förtjänar."

Annika Hultgren har tillsammans med sin sambo Nicklas Claesson startat e-handeln Wall of Art. Det hela började med att Annika skulle inreda parets nya lägenhet och ville ha något personligt till en tavelvägg.

Utbudet på motiv var stort men hon tyckte att möjligheterna att hitta “personliga och prisvärda konsttryck” var svårare. Annika fick helt enkelt själv måla några tavlor att pryda väggen med.

- Jag älskade Annikas konst och började fundera om inte fler skulle vilja se hennes konsttryck på sina väggar, men vi insåg att det tar tid att göra allt kring produktion och marknadsföring på egen hand. Då föddes tanken om Wall of Art, berättar Nicklas Claesson.

30 kreatörer

Via den nya e-handeln Wall of Art ska i dagsläget 30 kreatörer nå ut med sin konst till en större publik. Besökarna ska på sajten hitta personliga posters som med hjälp av Wall of Arts digitala verktyg kan kombineras till en tavelvägg. Verktyget ska göra det enkelt för användarna att organisera sina favoritmotiv till ett personligt kollage.

Annons
Annons
- Konst skapas dagligen av olika typer av kreatörer, men alla når inte ut eller får den plats de förtjänar. Det vill vi förändra, säger Annika Hultgren.

I e-handeln ska det finnas fotografier, illustrationer, målningar och grafisk design som art prints från kreatörerna. Planen är att kunderna genom att skapa en unik tavelvägg samtidigt ska stödja unga kreatörer på deras konstnärliga resa.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
48 får gå när Furniturebox flyttar från Stockholm

48 får gå när Furniturebox flyttar från Stockholm

Slår ihop delar av verksamheten med Trademax i Helsingborg.

Annons
Annons
Zalando skickar sitt första paket från Sverige-lagret

Zalando skickar sitt första paket från Sverige-lagret

Lagret är nu up-and-running.

Emeet: Klarna lägger krutet på att förbättra hela kundresan

Med ny logga och en mjukare profil vill Klarna fokusera på hela kundresan, som exempelvis smidigare leveranser.

100-årigt miljardföretag lanserar ny <nobr>e-handel</nobr> för B2B

100-årigt miljardföretag lanserar ny e-handel för B2B

"Ett stort steg för att underlätta i kundens vardag."

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma Group köper Vitvaruexperten

Bygghemma Group köper Vitvaruexperten

Bygger vidare på sitt hemimperium.

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

En av tre svenskar har över 10 uppkopplade prylar i hemmet

Är genombrottet nära för de smarta produkterna?

PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Emeet: PostNord avslöjar sina planer för Emeet Stockholm

Träffa Karl på Matsmart och lär dig logistik på PostNords populära session.

Annons
Annons
E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

E-handlare slogs om Årets Logistiketablering 2017

Boozt slog medfinalisterna Apotea och Sportamore.

Indiskas Instagram-knep:

Indiskas Instagram-knep: "Ger mer trafik till e-handeln"

Användargenererat innehåll har blivit en framgångsfaktor hos Indiska.

Annons
Annons
Annons

Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se
Tel: 042-21 71 71

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Telefon: 042-21 71 71
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem