Annons

Nya e-handelsprofiler till Gents Rikard Axelsson blir Produktchef på Gents

Nya e-handelsprofiler till Gents

2018-01-09 08:28

Posterna som produktchef och AD får nya innehavare.

Skönhetsföretaget Gents, med säte i Helsingborg, har mycket på gång inför 2018. Det började dock redan i höstas, då företaget flyttade in i sitt sprillans nybyggda lager. Mer om detta kommer ni förresten att kunna läsa i veckans helgläsning, som kommer på lördag.

E-handelsprofil blir produktchef

Nu meddelar företaget att de även får förstärkning i toppen, där det nu sker flera förändringar. En av dem är att Rikard Axelsson rekryteras till posten som produktchef. Han har mångårig erfarenhet inom e-handel och kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se. Tidigare har han även varit COO på numera Adlibrisägda Roligaprylar.se samt ansvarig för inkubatorsverksamheten på E-commerce Park i Helsingborg.

Samtidigt går Gents tidigare produktchef Jonathan Pramborn vidare inom företaget och blir Head of Retail. Han började sin karriär inom Gents som butikschef i en av företagets fysiska butiker och kommer nu att ansvara för bland annat expansion av just de fysiska butikerna, såväl nationellt som internationellt.

"Behöver omformera vårt lag"

Sist, men inte minst, tillsätts Henrik Bodin som AD och grafiskt ansvarig. Han är i dagsläget grafisk formgivare på Stockholms Auktionsverk, men kommer nu att ta på sig ledartröjan för att utveckla “all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke”, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Annons
Annons

Gents vd Jenny Rydhström är nöjd med nyrekryteringarna.

- Gents har en stark position på marknaden, där vi är ledande inom manlig skönhet och hygien i premiumsegmentet. För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger hon i pressmeddelandet. 

Inför 2018 väntar nu “nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen”, uppger Gents.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

Annons
Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Komplett nådde målet - över 100 säljare på sajten

Ska stå för uppemot 40 procent av omsättningen om fem år.

Annons
Annons
E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

E-handeln ökar - men vilka branscher tar hem kalaset?

De ligger betydligt högre än snittet på 21 procent.

Indiska toppar laget - rekryterar två modeveteraner

Bägge har tidigare jobbat på Åhléns.

Omniaktör teamar upp med The Mauler: "Spot on för oss"

Ska webbsända träningstillfällen från stjärnans gym.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

E-handelsstjärnor investerar i TPL - ska bli ledande i Sverige

"Tycker att de har byggt ett fint bolag med rätt tänk".

Nu omsätter svensk e-handel 67 miljarder kronor

Motsvarar knappt 9 procent av den totala detaljhandeln.

Simris Alg ökar förlusten - backar 22 miljoner

Lånade 4 miljoner i väntan på investerare.

Annons
Annons
90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

90% kollar leveransvillkoren innan de näthandlar

Även enkel returprocess högt upp på önskelistan.

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Artely gick från noll till miljonen på tio månader

Bytte strategi och vann kundernas hjärtan.

Rattsurfning förbjöds - handsfree ökade med 400%

Men endast 5 procent av ökningen skedde i e-handeln.

PostNord om Coops exit:

PostNord om Coops exit: "Så gör de varje år"

Omförhandlar och hoppas hitta lösning.

Följer storkonkurrenten och slår till med digitala speglar

E-handeln står för över 13 procent av omsättningen.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Batteriexperten Europe AB söker:

Produkt- och inköpskoordinator inom e-handel

Kringla söker:

E-handelsansvarig problemlösare, Kringla elcyklar

Searchmint söker:

Digital Growth Manager (E-Commerce)

SwedOffice söker:

CRM Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta