Annons

Nya samarbeten med fokus på kunden och omnikanal

Nya samarbeten med fokus på kunden och omnikanal

2015-05-21 09:29

E-handelsleverantören Jetshop och Resurs Bank inleder ett strategiskt samarbete inom betallösningar för omnikanal i Norden. Samtidigt lägger man lite extra fokus på kundomdömen tillsammans med nystartade Storebadge.

Idag drar Scandinavian E-Business Camp 2015 igång och sin vana trogen passar Jetshop på att presentera lite nyheter i samband med konferensen. Bland annat har man inlett ett partnerskap med Storebadge.com, en svensk sajt för kundomdömen och recensioner som såg dagens ljus i mitten på mars i år.

Det nya samarbetet innebär att Jetshops kunder får tillgång till Storebadges tjänster på ett enkelt sätt och syftet är att hjälpa e-handlarna öka försäljningen och stärka konkurrenskraften.

– Vi arbetar stenhårt med att hjälpa våra kunder att utveckla sin affär. Att vi ligger i framkant när det gäller kunskap och teknik som kunderna enkelt kan ta till sig är affärskritiskt för oss. En bra konsumentupplevelse är en mycket viktig framgångsfaktor för våra handlare och här passar Storebadge väldigt bra in, säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

På allvar med i leken

Jetshop ser även till att utöka tillgängliga betaltjänster på plattformen genom ett strategiskt samarbete med Resurs Bank som på senare tid lockat allt fler nordiska e-handlare med sin betallösning. Mycket tack vare sin satsning på omnikanalbetalningar.

Annons
Annons

Resurs Bank tillhandahåller en lösning som gör att e-handlare kan erbjuda sina kunder en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden, både on- och offline. 

– Samarbetet med Jetshop är ett mycket viktigt steg framåt för vårt erbjudande inom omnikanal och kanaloberoende betalsätt, oavsett i vilken kanal kunderna möter handlare. Nu är Resurs Bank på allvar med i leken kring framtidens betallösningar för e-handel och omnikanal, säger Olle Hyberg, OmniChannel Manager Resurs Bank.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora <nobr>e-handlare</nobr>

CDON:s Green Friday plockas upp av flera stora e-handlare

"Är som Black Friday, men mindre".

Annons
Annons
Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Så ska Grand Parfymeri lyckas ta sig ur rekonstruktionen

Stänger en butik och öppnar en ny.

Frank Dandys egen <nobr>e-handel</nobr> omsätter nu 12 miljoner

Frank Dandys egen e-handel omsätter nu 12 miljoner

Mer än dubblades under förra året.

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

E-handelsjättens urstarka Q1: 34 miljarder kronor i vinst

Steg med 125 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta