Nya samarbeten med fokus på kunden och omnikanal

E-handelsleverantören Jetshop och Resurs Bank inleder ett strategiskt samarbete inom betallösningar för omnikanal i Norden. Samtidigt lägger man lite extra fokus på kundomdömen tillsammans med nystartade Storebadge.

Idag drar Scandinavian E-Business Camp 2015 igång och sin vana trogen passar Jetshop på att presentera lite nyheter i samband med konferensen. Bland annat har man inlett ett partnerskap med Storebadge.com, en svensk sajt för kundomdömen och recensioner som såg dagens ljus i mitten på mars i år.

Det nya samarbetet innebär att Jetshops kunder får tillgång till Storebadges tjänster på ett enkelt sätt och syftet är att hjälpa e-handlarna öka försäljningen och stärka konkurrenskraften.

Annons

– Vi arbetar stenhårt med att hjälpa våra kunder att utveckla sin affär. Att vi ligger i framkant när det gäller kunskap och teknik som kunderna enkelt kan ta till sig är affärskritiskt för oss. En bra konsumentupplevelse är en mycket viktig framgångsfaktor för våra handlare och här passar Storebadge väldigt bra in, säger Christian Zanders, vd på Jetshop.

På allvar med i leken

Jetshop ser även till att utöka tillgängliga betaltjänster på plattformen genom ett strategiskt samarbete med Resurs Bank som på senare tid lockat allt fler nordiska e-handlare med sin betallösning. Mycket tack vare sin satsning på omnikanalbetalningar.

Resurs Bank tillhandahåller en lösning som gör att e-handlare kan erbjuda sina kunder en och samma finansieringslösning för samtliga marknader i Norden, både on- och offline. 

– Samarbetet med Jetshop är ett mycket viktigt steg framåt för vårt erbjudande inom omnikanal och kanaloberoende betalsätt, oavsett i vilken kanal kunderna möter handlare. Nu är Resurs Bank på allvar med i leken kring framtidens betallösningar för e-handel och omnikanal, säger Olle Hyberg, OmniChannel Manager Resurs Bank.

Annons