Annons

Nya samarbeten ska få fler att använda Amazons betaltjänst

Nya samarbeten ska få fler att använda Amazons betaltjänst

2016-04-05 09:58

E-handelsjätten samarbetar med flera stora e-handelsplattformar för att få fler e-handlare att använda sig av deras betaltjänst Pay with Amazon.

Amazons dotterbolag Amazon Payments lanserades 2007 och erbjuder olika betaltjänster för e-handlare och bolaget har gjort ett antal försök att expandera inom e-handelsbetalningar, bland annat med Pay with Amazon.

Det främsta säljargumentet är att kunder kan använda sitt Amazon-konto för att logga in och betala istället för att fylla i namn, adress och kortuppgifter, och nu gör man ytterligare ett ryck. E-handelsjätten har nämligen inlett ett samarbete med den kanadensiska e-handelsplattformen Shopify, franska PrestaShop och japanska FutureShop.

Hundratusentals anslutna e-handlare

Amazon Payments ska enligt uppgift användas av flera stora e-handlare i Nordamerika och betaltjänsten finns även tillgängligt för e-handelsplattformar som Magento, WooCommerce och OpenCart. De nya samarbetena innebär dock att man får möjlighet att nå en ännu större skara av e-handlare.

Annons
Annons

Enbart Shopify, som redan tidigare arbetat tätt med Amazon, har drygt 240 000 anslutna e-handlare världen över, ungefär lika många som PrestaShop. Det verkar dock bara som att e-handlare i USA, Tyskland, Storbritannien och Japan kommer att kunna använda sig av Amazons betaltjänst inledningsvis.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

MQ tar in 176 miljoner för att få rätsida på verksamheten

Emissionen är klar.

Annons
Annons
Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Resumé-journalist sätter dit Linus Carlén och Nocco

Hjälper inte att vara Brand Manager.

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Nytt offer i retaildöden - kedja stänger 650 butiker

Går i graven efter nära 60 år.

Ny <nobr>e-handlare</nobr> tog hem prestigefyllt entreprenörspris

Ny e-handlare tog hem prestigefyllt entreprenörspris

"En värdefull bekräftelse".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handlarens</nobr> snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

E-handlarens snusbarista ska hålla kunderna på hemmaplan

Först ut i Norge med dedikerad snusbutik.

Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

Nu: Bianca Ingrossos succé-sminkmärke live i hela världen

"Vi kunde inte motstå att öppna upp shoppingen för alla".

Conrad går B2B:

Conrad går B2B: "Nu ändrar vi fokus till företagskunder"

Från privatpersoner till företag.

Annons
Annons

Spaning: "Inte e-handelns fel att kedjorna faller"

Retailspecialisten Magnus Ohlsson om varför vissa kedjor har en utmätt tid kvar på marknaden.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta