Nya varumärken och större bredd när Stayhard satsar

Stayhard fortsätter sin satsning på att bli Nordens ledande modevaruhus för män på nätet. Under det senaste året har företaget utvecklat sin varumärkesportfölj. Man har också breddat sitt totala produktutbud genom att addera Grooming som produktområde.

Den prisade nätbutiken Stayhard har under de senaste åren satsat på marknadsföring i olika medier. Bland annat lanserade man i slutet av 2011 ett livsstilsmagasin för män och i våras släppte man en singel på Spotify.

Men e-handlaren har också fortsatt att bredda sitt produktutbud och under det senaste året har en stor mängd nya varumärken tillkommit i sortimentet. Bland annat har man nu även märken som Hilfiger Denim, Franklin & Marshall, Rock paper Scissors, Sail Racing, Tom Shoes, och Whyred i butiken.

Annons

– Vi arbetar löpande med relationen till och mixen av våra varumärken. Vi menar att detta är en viktig förutsättning för att ständigt kunna stå för ett starkt, uppdaterat och relevant sortiment gentemot våra kunder, men också för att bibehålla en stark och bra affärsrelation med våra varumärkesleverantörer, säger Mikaela Berntson, Inköp & Konceptchef på Stayhard.se.

Växa i takt med behovet

Företaget har också vidgat sin produktbredd genom att under hösten 2013 lansera ett groomingsortiment. Ett sortiment som fortfarande ska vara i en utvecklingsfas och Stayhards plan är att låta det växa i takt med kundens behov och efterfrågan.

– Vi fick ett direkt positivt gensvar från kund vid lansering av sortimentet vilket känns jätteroligt. Vi ser befintligt sortiment som en början av ett område som kan bli betydligt större hos oss. Vad vi anser är viktigt är att noga välja och värdera vad som skall ingå i Stayhards groomingsortiment, så att kunden kan känna sig trygg i produkter, kvalitet och varumärken. Vi har inte som ambition att erbjuda allt som finns på marknaden inom området utan lägger stort fokus på att erbjuda den mix och det sortiment som känns relevant för vår kund och som vi kvalitetsmässigt kan stå för, säger Mikaela Berntson.

Källa: Press

Annons