Annons

Nyförvärv ska effektivisera inköpen på Ellos Group Johan Kromer, ny Sourcing & Supply Director på Ellos Group

Nyförvärv ska effektivisera inköpen på Ellos Group

2016-06-22 11:56

Johan Kromer, tidigare global produktionschef på modekoncernen Varner Gruppen, blir ny Sourcing & Supply Director på Ellos Group.

Ellos Group, där e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Stayhard ingår, har under årets första fem månader börjat skörda frukterna efter det tuffa omställningsarbetet från postorder till e-handel. Nu ska man effektivisera ytterligare genom att optimera den gemensamma sourcingfunktionen.

För att lyckas med detta har man rekryterat Johan Kromer som ny Sourcing & Supply Director. Han kommer närmast från tjänsten som global produktionschef på norska modekoncernen Varner Gruppen.

– Vi ska bygga en effektiv sourcing som stödjer de kommande årens tillväxt genom att stärka vår flexibilitet och förhandlingsposition. Det handlar om att knyta upp ett antal nya agenter och leverantörer, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Ska fokusera på e-handeln

Vid sidan av åtgärderna för att öka flexibiliteten och stärka förhandlingspositionen, genom att öka antalet leverantörsalternativ för varje produkt, pågår just nu även integrationen av Stayhard i koncernens gemensamma sourcingfunktion.

Annons
Annons

Något som Johan Kromer, som tillträder sin tjänst den 1 augusti, ser som ett spännande uppdrag.

– Det ska bli spännande att fokusera på e-handeln som har goda tillväxtutsikter. Ellos Group har initierat en rad intressanta projekt i leverantörskedjan och en av mina första uppgifter blir att få ut full potential av dem. Vi ska också ta nästa steg i att optimera den gemensamma sourcingfunktionen, säger Johan Kromer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Första Amazon Go-butiken utanför USA

Första Amazon Go-butiken utanför USA

Redo för lansering i London.

Annons
Annons
Osmidig checkout - <nobr>e-handlare</nobr> förlorar kunder

Osmidig checkout - e-handlare förlorar kunder

Ny rapport.

Nya Varubreven en besvikelse:

Nya Varubreven en besvikelse: "Ingen större skillnad"

E-handlarna talar ut.

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Téamo - hur vi gick från idé till första kunden på två månader

Ny e-handlare delar med sig av de första stegen på resan.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

<nobr>E-handelsdöden</nobr> slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

E-handelsdöden slår till igen - kedja stänger 2 100 butiker

Konkurrensen blev för tuff.

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

H&M-konkurrentens nya tjänst: Leverans efter fem timmar

Kostnadsfritt för premiumkunder.

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

E-handeln krossar 2 miljarder - tar nu klivet in på börsen

Starkast tillväxt på nätet.

Annons
Annons
Välkommen till den nya hypersnabba webben

Helgläsning: Välkommen till den nya hypersnabba webben

Warp speed, Mr. Sulu.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Tradedoubler AB söker:

Senior Client Development Manager Nordics

Stronger AB söker:

Digital Marketing Specialist

Trendhim söker:

Swedish SEO student assistant

Efva Attling söker:

Social Media Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta