Annons

Nyförvärv ska effektivisera inköpen på Ellos Group Johan Kromer, ny Sourcing & Supply Director på Ellos Group

Nyförvärv ska effektivisera inköpen på Ellos Group

2016-06-22 11:56

Johan Kromer, tidigare global produktionschef på modekoncernen Varner Gruppen, blir ny Sourcing & Supply Director på Ellos Group.

Ellos Group, där e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Stayhard ingår, har under årets första fem månader börjat skörda frukterna efter det tuffa omställningsarbetet från postorder till e-handel. Nu ska man effektivisera ytterligare genom att optimera den gemensamma sourcingfunktionen.

För att lyckas med detta har man rekryterat Johan Kromer som ny Sourcing & Supply Director. Han kommer närmast från tjänsten som global produktionschef på norska modekoncernen Varner Gruppen.

– Vi ska bygga en effektiv sourcing som stödjer de kommande årens tillväxt genom att stärka vår flexibilitet och förhandlingsposition. Det handlar om att knyta upp ett antal nya agenter och leverantörer, säger Hans Ohlsson, VD för Ellos Group.

Ska fokusera på e-handeln

Vid sidan av åtgärderna för att öka flexibiliteten och stärka förhandlingspositionen, genom att öka antalet leverantörsalternativ för varje produkt, pågår just nu även integrationen av Stayhard i koncernens gemensamma sourcingfunktion.

Annons
Annons

Något som Johan Kromer, som tillträder sin tjänst den 1 augusti, ser som ett spännande uppdrag.

– Det ska bli spännande att fokusera på e-handeln som har goda tillväxtutsikter. Ellos Group har initierat en rad intressanta projekt i leverantörskedjan och en av mina första uppgifter blir att få ut full potential av dem. Vi ska också ta nästa steg i att optimera den gemensamma sourcingfunktionen, säger Johan Kromer.

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Får nytt toppjobb hos CDON:

Får nytt toppjobb hos CDON: "Jobbar med det jag brinner för"

Nytt ansvarsområde för e-handelsprofilen.

Ny <nobr>e-handel</nobr> gör väggkonst av bilder från Instagram

Ny e-handel gör väggkonst av bilder från Instagram

Från likes till e-handelsinkomst.

Annons
Annons
Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Påskkatastrofen: Sommarvädret slog ut Sveriges e-handel

Sämsta veckan hittills.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta