Annons

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

2014-06-24 11:46

Den digitala lästjänsten Readly har rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Samtidigt har man har värvat Michelle Garcia, som har tio år erfarenhet från Time-koncernen, som amerikansk marknadschef. Tillsammans ska man få fart på företagets internationella expansion.

I vintras lanserade Readly sin lästjänst i Nordamerika. Fram till för någon månad sedan har det främst varit ett sätt att testa av marknaden, men nu har man gått in i en mer intensiv fas i sina satsning och företaget har inlett en snabb expansion på den amerikanska marknaden.

Man har även värvat Michelle Garcia, som har arbetat i över tio år för olika enheter inom Time-koncernen, till Readly International. Senast har hon varit vice president, consumer marketing för tidningarna Real Simple, Health and Coastal Living.

Hennes uppdrag blir att driva Readlys utveckling på den amerikanska marknaden med fokus på att öka tillväxten bland konsumenter.
– Vi är väldigt glada över att kunna rekrytera en person med en så gedigen erfarenhet från den amerikanska mediamarknaden som Michelle Garcia. Hon kommer till Readly International med ett stor kunnande om såväl media som den amerikanska konsumentmarknaden och med en utmärkt ”track record” av att kunna utveckla nya affärer, säger Per Hellberg, vd för Readly International.

Ligger rätt i tiden

Readly har även rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Mats har tidigare bland annat varit ordförande för Sveriges Annonsörer, global varumärkeschef på Ericsson och Electrolux samt marknadschef på Skanska Nya Hem.

Närmast har han jobbat som konsult för olika företag, bland annat har han haft konsultuppdrag för Readly, och hans roll blir att driva Readlys internationella expansion och utveckla företaget som ett internationellt varumärke.
– Jag ser fram emot att få arbeta med Readlys utveckling i Sverige och den internationella expansionen. Under den tid jag redan hunnit arbeta med Readly har jag sett ett företag med en produkt som är helt rätt i tiden. Vi vet att konsumenterna söker ett nytt och smartare sätt att köpa och läsa böcker och tidningar, där vi använder och utnyttjar den redaktionella produktens styrkor men i en ny distributionskanal. Förlagen söker nya intäktskällor när försäljningen viker. Readly kan erbjuda en lösning för båda, säger Mats Rönne.

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Campadre öppnar pop-up

Campadre öppnar pop-up

Går från online till offline.

Annons
Annons
De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

De investerar 155 miljoner i Babyshop.se

Inte första gången.

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

KappAhl sa upp 50 tjänster och stängde 20 butiker

Satsar på e-handeln.

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

RNB:s e-handel ökade med 20 procent

Men resultatet sjönk.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Nästa nivå av en obemannad kassalös butik

Betala med ansiktet.

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

Svensk härmar Amazon - Lagerabetet blir ett datorspel

"Titulera sig truckninja istället för truckförare".

Annons
Annons
E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

E-däckbolaget vände trenden och sålde för 248 miljoner

17 år i branschen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Colourpicture Europe AB söker:

E-commerce Manager

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta