Annons

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

2014-06-24 11:46

Den digitala lästjänsten Readly har rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Samtidigt har man har värvat Michelle Garcia, som har tio år erfarenhet från Time-koncernen, som amerikansk marknadschef. Tillsammans ska man få fart på företagets internationella expansion.

I vintras lanserade Readly sin lästjänst i Nordamerika. Fram till för någon månad sedan har det främst varit ett sätt att testa av marknaden, men nu har man gått in i en mer intensiv fas i sina satsning och företaget har inlett en snabb expansion på den amerikanska marknaden.

Man har även värvat Michelle Garcia, som har arbetat i över tio år för olika enheter inom Time-koncernen, till Readly International. Senast har hon varit vice president, consumer marketing för tidningarna Real Simple, Health and Coastal Living.

Hennes uppdrag blir att driva Readlys utveckling på den amerikanska marknaden med fokus på att öka tillväxten bland konsumenter.
– Vi är väldigt glada över att kunna rekrytera en person med en så gedigen erfarenhet från den amerikanska mediamarknaden som Michelle Garcia. Hon kommer till Readly International med ett stor kunnande om såväl media som den amerikanska konsumentmarknaden och med en utmärkt ”track record” av att kunna utveckla nya affärer, säger Per Hellberg, vd för Readly International.

Ligger rätt i tiden

Readly har även rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Mats har tidigare bland annat varit ordförande för Sveriges Annonsörer, global varumärkeschef på Ericsson och Electrolux samt marknadschef på Skanska Nya Hem.

Närmast har han jobbat som konsult för olika företag, bland annat har han haft konsultuppdrag för Readly, och hans roll blir att driva Readlys internationella expansion och utveckla företaget som ett internationellt varumärke.
– Jag ser fram emot att få arbeta med Readlys utveckling i Sverige och den internationella expansionen. Under den tid jag redan hunnit arbeta med Readly har jag sett ett företag med en produkt som är helt rätt i tiden. Vi vet att konsumenterna söker ett nytt och smartare sätt att köpa och läsa böcker och tidningar, där vi använder och utnyttjar den redaktionella produktens styrkor men i en ny distributionskanal. Förlagen söker nya intäktskällor när försäljningen viker. Readly kan erbjuda en lösning för båda, säger Mats Rönne.

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta