Annons

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

Nyrekryteringar skall få fart på Readly-läsandet i USA

2014-06-24 11:46

Den digitala lästjänsten Readly har rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Samtidigt har man har värvat Michelle Garcia, som har tio år erfarenhet från Time-koncernen, som amerikansk marknadschef. Tillsammans ska man få fart på företagets internationella expansion.

I vintras lanserade Readly sin lästjänst i Nordamerika. Fram till för någon månad sedan har det främst varit ett sätt att testa av marknaden, men nu har man gått in i en mer intensiv fas i sina satsning och företaget har inlett en snabb expansion på den amerikanska marknaden.

Man har även värvat Michelle Garcia, som har arbetat i över tio år för olika enheter inom Time-koncernen, till Readly International. Senast har hon varit vice president, consumer marketing för tidningarna Real Simple, Health and Coastal Living.

Hennes uppdrag blir att driva Readlys utveckling på den amerikanska marknaden med fokus på att öka tillväxten bland konsumenter.
– Vi är väldigt glada över att kunna rekrytera en person med en så gedigen erfarenhet från den amerikanska mediamarknaden som Michelle Garcia. Hon kommer till Readly International med ett stor kunnande om såväl media som den amerikanska konsumentmarknaden och med en utmärkt ”track record” av att kunna utveckla nya affärer, säger Per Hellberg, vd för Readly International.

Ligger rätt i tiden

Readly har även rekryterat Mats Rönne som ny global marknadschef för Readly International. Mats har tidigare bland annat varit ordförande för Sveriges Annonsörer, global varumärkeschef på Ericsson och Electrolux samt marknadschef på Skanska Nya Hem.

Närmast har han jobbat som konsult för olika företag, bland annat har han haft konsultuppdrag för Readly, och hans roll blir att driva Readlys internationella expansion och utveckla företaget som ett internationellt varumärke.
– Jag ser fram emot att få arbeta med Readlys utveckling i Sverige och den internationella expansionen. Under den tid jag redan hunnit arbeta med Readly har jag sett ett företag med en produkt som är helt rätt i tiden. Vi vet att konsumenterna söker ett nytt och smartare sätt att köpa och läsa böcker och tidningar, där vi använder och utnyttjar den redaktionella produktens styrkor men i en ny distributionskanal. Förlagen söker nya intäktskällor när försäljningen viker. Readly kan erbjuda en lösning för båda, säger Mats Rönne.

Källa: Press (1, 2)

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Den envisa pizzabagarens <nobr>e-handelsresa</nobr> fortsätter

Den envisa pizzabagarens e-handelsresa fortsätter

Stark inom B2B, ska nu bli ännu stabilare inom B2C.

Annons
Annons
Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Regeringen kräver rapport om e-handelns påverkan

Ökad näthandel påverkar transportsektorn.

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Presidentkandidat klankar ner på Amazon

Twittrar om att företaget inte har betalat skatt.

Ny webbutik har öppnat:

Ny webbutik har öppnat: "Redan risk för att lagret tar slut"

"Utforskar alla olika möjligheter".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

E-handlaren Skincity lanserar bloggportal för hudvård

"En personlig dröm går i uppfyllelse."

Myndigheten som är bäst på att <nobr>e-handla</nobr> i Sverige

Myndigheten som är bäst på att e-handla i Sverige

Nytt knep för att få myndigheter att e-handla - prisutdelning.

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

Möbeljätten presenterar sitt bästa år någonsin - igen

E-handeln växte med nära 30 procent.

Annons
Annons
Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Nätmatjätten investerar i supermodern cityodling

Grönsaker direkt till kund en timme efter skörd.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Jewelrybox.se söker:

E-commerce Ninja

iDeal of Sweden söker:

CTO / SYSTEM DEVELOPER

Tailor Store söker:

Marketing Coordinator

E37 System AB söker:

Säljare inom e-handel


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta