Nytt kaffemärke på nätet ska hjälpa ideella organisationer

20 kronor per sålt kilo skänks till lokala projekt.

Ett nytt kaffemärke, This Cup Counts, vill hjälpa till att bidra till ideella, lokala initiativ runtom i Sverige.

Kaffet kommer att säljas i märkets egen e-handel, samt i Paradisets butiker i Stockholm - som även de är på god väg att öppna e-handel. 

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Superekologiska Paradiset laddar för e-handel 

Kaffeveteran bakom idén

Bakom This Cup Counts  ligger kaffetillverkaren Paulgi och från deras sida menar man att konceptet är något helt nytt. 

- This Cup Counts är helt unikt. Vi är oerhört stolta över att vi kan hjälpa ideella organisationer att göra skillnad. This Cup Counts avsätter tjugo kronor per sålt kilo kaffe till lokala initiativ i Sverige, säger Pauligs marknadschef Anna Ekelund i ett pressmeddelande. 

Kan rösta utan att köpa

Först ut att få del av kaffekassan blir de ideella föreningarna Hela Sverige Rullar, Nattskiftet och Äldrekontakt. Den förstnämna arbetar med integration via skateboardåkning, den andra med nattlig trygghet och den tredje anordnar fikaträffar för ensamma äldre.

Som konsument kan man även gå in på This Cups Counts hemsida och rösta på en av organisationerna och intäkterna kommer därefter att fördelas utifrån publikens önskemål. Man behöver inte köpa något kaffe för att kunna vara med och rösta.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!