Annons

Nytt kaffemärke på nätet ska hjälpa ideella organisationer Anna Ekelund, Marknadschef Paulig Sverige

Nytt kaffemärke på nätet ska hjälpa ideella organisationer

2018-02-07 12:09

20 kronor per sålt kilo skänks till lokala projekt.

Ett nytt kaffemärke, This Cup Counts, vill hjälpa till att bidra till ideella, lokala initiativ runtom i Sverige.

Kaffet kommer att säljas i märkets egen e-handel, samt i Paradisets butiker i Stockholm - som även de är på god väg att öppna e-handel. 

LÄS ÄVEN: Superekologiska Paradiset laddar för e-handel 

Kaffeveteran bakom idén

Bakom This Cup Counts  ligger kaffetillverkaren Paulgi och från deras sida menar man att konceptet är något helt nytt. 

Annons
Annons
- This Cup Counts är helt unikt. Vi är oerhört stolta över att vi kan hjälpa ideella organisationer att göra skillnad. This Cup Counts avsätter tjugo kronor per sålt kilo kaffe till lokala initiativ i Sverige, säger Pauligs marknadschef Anna Ekelund i ett pressmeddelande. 

Kan rösta utan att köpa

Först ut att få del av kaffekassan blir de ideella föreningarna Hela Sverige Rullar, Nattskiftet och Äldrekontakt. Den förstnämna arbetar med integration via skateboardåkning, den andra med nattlig trygghet och den tredje anordnar fikaträffar för ensamma äldre.

Som konsument kan man även gå in på This Cups Counts hemsida och rösta på en av organisationerna och intäkterna kommer därefter att fördelas utifrån publikens önskemål. Man behöver inte köpa något kaffe för att kunna vara med och rösta.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta