Nytt samarbete lovar mer än bara jordnötter på flyget

Prenumerationstjänsten och e-handlaren Birchbox lanserar ett nytt samarbete som gör att de snart kommer att sväva högt uppe bland molnen. Tillsammans med flygbolaget JetBlue kommer man att erbjuda en förstklassig service till ett överkomligt pris.

Amerikanska Birchbox började sin bana som en renodlad prenumerationstjänst men tog nyligen steget och lanserade även en fullskalig e-handel. Något som slog väl ut och under förra året fyrdubblade man sin försäljning.

Nu lanserar man ett nytt samarbete som inkluderar aningen mer än jordnötter för att ännu fler ska få upp ögonen för deras skönhetsprodukter. Tillsammans med flygbolaget JetBlue kommer man med start i juni nästa år att erbjuda resenärer en lite lyxigare resa på flygningar mellan New York och Los Angeles.

Annons

– Vi är fans sedan länge av JetBlue och dess innovativa inställning till flyget. Vi är säkra på att detta samarbete som kombinerar flygning och rekreation kommer att överraska och glädja kunderna, säger Birchbox medgrundare och VD, Katia Beauchamp.

Massagestolar och privata sviter

JetBlue Mint kostar från 599 dollar och inkluderar bland annat massagestolar och privata sviter på planet samt dryck och cocktails innan avfärd. När planet väl är i luften kommer passageraren även att bjudas på en gourmet-måltid och som grädde på moset får de sedan ett rekreationskit från Birchbox.

– Mint är den eleganta tjänsten minus all inskränkthet som ofta förknippas med den traditionella förstaklass-servicen. JetBlue tror på att betjäna kunder som vill njuta av förstklassig service som både är exceptionell och prisvärd, säger JetBlues koncernchef, Dave Barger.

Detta är inte första gången Birchbox jobbat med liknande samarbeten. Sedan starten 2010 har man bland annat erbjudit temaboxar tillsammans med flera olika tidningsmagasin, både för män och kvinnor. Man har även genomfört marknadsföringskampanjer med tv-serier som Gossip Girl.

 

Källa: Internet Retailer, CNYB

Annons
Annons