Nytt samarbete ska hjälpa E-handlare att träffa rätt

Jetshop fortsätter expansionen inom tjänster för digital marknadsföring. Med nystartartade Keycrunch förstärker man nu produktportföljen inom annonsering på sökmotorer som Google. Samarbetet innebär att Keycrunch verktyg finns tillgängligt för 3 000 e-handlare i Sverige och Norge.

Tidigare i år berättade Plattformsleverantören Jetshop om sina planer på att investera i ny teknik, nya medarbetare och eventuella förvärv. Nyligen köpte man upp en av sina större konkurrenter, E-butik, och nu fortsätter satsningen.

Jetshop har inlett ett strategiskt samarbete med Keycrunch. En molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords. Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet.

Annons
Annons

Detta ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo.

– Keycrunch mjukvara passar väldigt bra i vår strategi och kompletterar vår satsning på retargeting teknik. Konkurrensen för att nå fram med sitt budskap är knivskarp och smarta verktyg är avgörande för att våra kunder skall lyckas, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Integrerad i plattformen

Jetshop har sedan 2011 satsat på utveckling av tjänster för digital marknadsföring och retargeting teknik. Med det nya samarbetet hoppas man kunna hjälpa sina kunder ytterligare att träffa rätt med sin annonsering.

– Många av våra kunder investerar nära 50 procent av sin marknadsbudget genom Google Adwords. Med Keycrunch verktyg kan våra kunder öka räckvidden, förbättra träffsäkerheten och samtidigt minska kostnaden för att nå relevanta besökare. Tillsammans med våra tjänster för Retargeting annonsering får våra kunder smarta, dynamiska tjänster för att både hitta nya konsumenter och öka konverteringen av köpande konsumenter, säger Christian Zanders.

Keycrunch programvara är helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik från och med idag.

– Samarbetet med Jetshop ger oss enorma möjligheter när vi i ett slag finns tillgängliga i nästan var tredje webbutik i Sverige. Dessutom kan vi utveckla vår mjukvara i nära samverkan med Jetshop vilket gör att vi snabbare kan nå ut till andra e-handelsplattformar i Europa, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!