Annons

Nytt samarbete ska hjälpa E-handlare att träffa rätt

Nytt samarbete ska hjälpa E-handlare att träffa rätt

2013-10-08 10:10

Jetshop fortsätter expansionen inom tjänster för digital marknadsföring. Med nystartartade Keycrunch förstärker man nu produktportföljen inom annonsering på sökmotorer som Google. Samarbetet innebär att Keycrunch verktyg finns tillgängligt för 3 000 e-handlare i Sverige och Norge.

Tidigare i år berättade Plattformsleverantören Jetshop om sina planer på att investera i ny teknik, nya medarbetare och eventuella förvärv. Nyligen köpte man upp en av sina större konkurrenter, E-butik, och nu fortsätter satsningen.

Jetshop har inlett ett strategiskt samarbete med Keycrunch. En molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords. Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet.

Detta ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo.
– Keycrunch mjukvara passar väldigt bra i vår strategi och kompletterar vår satsning på retargeting teknik. Konkurrensen för att nå fram med sitt budskap är knivskarp och smarta verktyg är avgörande för att våra kunder skall lyckas, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Integrerad i plattformen

Jetshop har sedan 2011 satsat på utveckling av tjänster för digital marknadsföring och retargeting teknik. Med det nya samarbetet hoppas man kunna hjälpa sina kunder ytterligare att träffa rätt med sin annonsering.
– Många av våra kunder investerar nära 50 procent av sin marknadsbudget genom Google Adwords. Med Keycrunch verktyg kan våra kunder öka räckvidden, förbättra träffsäkerheten och samtidigt minska kostnaden för att nå relevanta besökare. Tillsammans med våra tjänster för Retargeting annonsering får våra kunder smarta, dynamiska tjänster för att både hitta nya konsumenter och öka konverteringen av köpande konsumenter, säger Christian Zanders.
Keycrunch programvara är helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik från och med idag.
– Samarbetet med Jetshop ger oss enorma möjligheter när vi i ett slag finns tillgängliga i nästan var tredje webbutik i Sverige. Dessutom kan vi utveckla vår mjukvara i nära samverkan med Jetshop vilket gör att vi snabbare kan nå ut till andra e-handelsplattformar i Europa, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2013-10-08 10:37

Priserna på Keycrunch var inte så dyrt om nu annonserna blir lika bra gjorda som dom skulle bli om man lade ut det till andra SEO företag.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta