Annons

Nytt samarbete ska hjälpa E-handlare att träffa rätt

Nytt samarbete ska hjälpa E-handlare att träffa rätt

2013-10-08 10:10

Jetshop fortsätter expansionen inom tjänster för digital marknadsföring. Med nystartartade Keycrunch förstärker man nu produktportföljen inom annonsering på sökmotorer som Google. Samarbetet innebär att Keycrunch verktyg finns tillgängligt för 3 000 e-handlare i Sverige och Norge.

Tidigare i år berättade Plattformsleverantören Jetshop om sina planer på att investera i ny teknik, nya medarbetare och eventuella förvärv. Nyligen köpte man upp en av sina större konkurrenter, E-butik, och nu fortsätter satsningen.

Jetshop har inlett ett strategiskt samarbete med Keycrunch. En molnbaserad mjukvara som låter e-handlare annonsera hela sitt sortiment via Google AdWords. Verktyget skapar annonser och sökord för samtliga produkter, kategorier och varumärken som finns i sortimentet.

Detta ska vara helt automatiserat och sker dagligen. Systemet tar även höjd för prisförändringar och lagersaldo.
– Keycrunch mjukvara passar väldigt bra i vår strategi och kompletterar vår satsning på retargeting teknik. Konkurrensen för att nå fram med sitt budskap är knivskarp och smarta verktyg är avgörande för att våra kunder skall lyckas, säger Christian Zanders, VD för Jetshop.

Integrerad i plattformen

Jetshop har sedan 2011 satsat på utveckling av tjänster för digital marknadsföring och retargeting teknik. Med det nya samarbetet hoppas man kunna hjälpa sina kunder ytterligare att träffa rätt med sin annonsering.
– Många av våra kunder investerar nära 50 procent av sin marknadsbudget genom Google Adwords. Med Keycrunch verktyg kan våra kunder öka räckvidden, förbättra träffsäkerheten och samtidigt minska kostnaden för att nå relevanta besökare. Tillsammans med våra tjänster för Retargeting annonsering får våra kunder smarta, dynamiska tjänster för att både hitta nya konsumenter och öka konverteringen av köpande konsumenter, säger Christian Zanders.
Keycrunch programvara är helt integrerad i Jetshops plattformar och finns tillgänglig för alla kunder som använder e-handelssystemen Jetshop Commerce och E-butik från och med idag.
– Samarbetet med Jetshop ger oss enorma möjligheter när vi i ett slag finns tillgängliga i nästan var tredje webbutik i Sverige. Dessutom kan vi utveckla vår mjukvara i nära samverkan med Jetshop vilket gör att vi snabbare kan nå ut till andra e-handelsplattformar i Europa, säger Alan Zabihi, VD för Keycrunch och tidigare anställd på Google.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Jimmy Öström
2013-10-08 10:37

Priserna på Keycrunch var inte så dyrt om nu annonserna blir lika bra gjorda som dom skulle bli om man lade ut det till andra SEO företag.

Annons
De små svenska e-handlarnas exportsuccé: 45% utanför EU

De små svenska e-handlarnas exportsuccé: 45% utanför EU

Slår länder som Tyskland och Frankrike.

Annons
Annons
Joy flyttar in e-handeln i sina fysiska butiker

Joy flyttar in e-handeln i sina fysiska butiker

Suddar ut gränsen mellan fysisk- och onlinebutik.

Lokalt företag satsar på ny e-handel och går ut internationellt

Lokalt företag satsar på ny e-handel och går ut internationellt

Firar 20 år i branschen.

Ocados <nobr>e-handelsrobotar</nobr> köps in av ännu en livsmedelsjätte

Ocados e-handelsrobotar köps in av ännu en livsmedelsjätte

Femte internationella storaffären på ett och ett halvt år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

Gör ett av sina största förvärv någonsin.

RNB ökar <nobr>e-handeln</nobr> men vänder till förlust

RNB ökar e-handeln men vänder till förlust

E-handeln stod för 10 procent.

Ännu ett svenskt märke flyttar till kinesiska e-handelsjätten

Ännu ett svenskt märke flyttar till kinesiska e-handelsjätten

"Potentialen är enorm, men vi är ödmjuka inför konkurrensen".

Annons
Annons
Succé för nätauktion - alla 46 hästar gick åt

Succé för nätauktion - alla 46 hästar gick åt

Budkrig sista timmen.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Sweef söker:

Online Merchandiser

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta