Nytt succéår för Hatstore – snuddar vid 70 miljoner

Resultatet ökar med 400 procent.

E-handelsföretaget Hatstore, med bas i Kalmar, lyckades under 2017 både öka sin omsättning och vända till svarta siffror. Nu berättar bolaget om sin utveckling under 2018, och det står genast klart att duon bakom bolagets framgångar - Filip Klasson och Alexander Berg - har levererat ännu ett starkt år.

LÄS ÄVEN: Hatstore slog 40 miljoner och gjorde bolaget lönsamt

Annons
Annons

Under 2018 växte Hatstore med 64 procent, vilket innebär att omsättningen nu är uppe i nästan 67,5 miljoner kronor. Samtidigt har företagets resultat ökat från knappt 700 000 kronor till 3,6 miljoner kronor.

- Under 2018 har bolaget fortsatt att expandera i snabb takt genom att utvidga försäljningen till flera nya marknader och lägga mycket kraft på marknadsföring, kommenterar Hatstore i sin årsrapport.

Vill få hela världen som marknad

Som Ehandel.se tidigare har berättat gick Hatstore in i tio nya marknader, som till exempel USA, Sydkorea och Ryssland, under 2017. I samband med det berättade Filip Karlsson att företaget hade planer på att på sikt sälja sina kepsar globalt.

- Det är tanken. Vi kommer nog inte att ha en landsspecifik sajt i alla länder i hela världen, men vi ska absolut kunna skicka överallt framöver. Det är enormt spännande med e-handel och att få hela världen som marknad, sade han i en intervju med Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: Hatstore i tio nya länder - omsättningen ökade med 30 procent

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!