Annons

Omniföretag fick en miljon medlemmar på under ett år Den miljonte medlemmen gratulerades med blommor och presentkort

Omniföretag fick en miljon medlemmar på under ett år

2018-01-16 08:20

"Ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande både i butik och på nätet".

Att få återkommande kunder står nog högt upp på agendan hos de allra flesta företag, men det är förstås inte alla som lyckas. Ett av bolagen som dock verkar ha blivit populärt bland kunderna är Kjell & Company, som i dag berättar att företagets kundklubb har samlat över en miljon medlemmar på mindre än ett år.

- Den personliga servicen är en självklar del av vårt koncept. Som kund ska du alltid kunna komma till oss och få bra råd om teknik och tillbehör som får din vardag att bli bättre. Satsningen på medlemskapet är ett sätt för oss att stärka vårt erbjudande både i butik och på nätet. Ett sätt att komma ännu närmare våra kunder, att förstå dem och deras behov ännu bättre, säger Joel Rönneman, försäljnings- och marknadschef på Kjell & Company, i ett pressmeddelande.

"Nu kan vi vara mer relevanta"

Klubben grundades i februari 2017 och har alltså sedan dess byggts på i stabil takt.

Annons
Annons
- Vi är glada och stolta över att vår satsning varit så framgångsrik. Men den stora vinnaren är ju alla våra kunder. Vi har en mycket bred målgrupp, med allt från teknikexperter som är superintresserade till människor som bara vill att tekniken i vardagen ska funka problemfritt. Nu kan vi vara ännu mer relevanta i vår kommunikation.

Har nått magisk gräns

Medlemskapet i klubben är enligt Kjell & Company “en del av ett långsiktigt, målmedvetet arbete för att sprida kunskap om teknik och erbjuda personlig service i alla kanaler”. De som är medlemmar får bland annat poäng på alla köp, fördelaktiga priser samt en digital plats där alla kvitton lagras.

- I förlängningen kommer kundklubben att leda till att vi får en ännu bättre precision i vårt arbete både när det gäller marknadsföring och produktsortiment. Vi har arbetat hårt på alla nivåer i företaget, från ledning till säljare, för att nå den magiska gränsen och nu är vi här, avslutar Joel Rönneman.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Ny <nobr>e-handel</nobr> med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Ny e-handel med tydligt syfte skänker bort delar av vinsten

Varje produkt ska lyfta ett problem.

Annons
Annons
<nobr>E-handlare</nobr> delar sin data med andra - sportmärke först ut

E-handlare delar sin data med andra - sportmärke först ut

"En komplett lösning för att stödja våra märkespartners".

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Chiquelle storsatsar i Norge - skippar tullen med ny filial

Kunderna slipper pålagd avgift.

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Stor&Liten passerade 50 miljoner kronor i omsättning

Siffrorna är inne för uppstickaren inom leksaker på nätet.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Clas Ohlson avancerar på nätet - ökade med 56 procent

Integrerade butiken med huvudkontoret.

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Popup Agency når 800 butiker - lanserar nytt koncept

Du behöver bara skicka in varorna "så sköter sig resten som ett självspelande piano".

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

120 företag enade - tar upp kampen mot Black Friday

Kraftig ökning för White Monday.

1
Annons
Annons
Banbrytande migränbehandling går all-in på <nobr>e-handel</nobr>

Banbrytande migränbehandling går all-in på e-handel

Tar den snabba vägen och vänder sig direkt till konsumenterna.

<nobr>E-handlare</nobr> var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

E-handlare var missnöjd med utbudet - byggde egen plattform

"Ska vi bli världens största och bästa e-handelsplattform för varumärken inom mode och livsstil".

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportlala.se söker:

Digital Growth Specialist

JFR.SE söker:

Customer Service Manager

Länna Möbler AB söker:

Content Manager

Vi söker en Inköps- och Marknadsassistent söker:

Inköps- och Marknadsassistent


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta