Omnikanal i fokus när Lager 157 släpper ny e-handel

Modeföretaget Lager 157 har lanserat en ny sajt som ska kombinera fysisk butik med e-handel.

Lager 157 har under de senaste åren vuxit kraftigt och etablerat sig på ett tjugotal orter runt om i Sverige. Företaget, som funnits i 15 år, fokuserar på märkeskläder inom jeans och bas-modeprodukter till låga priser, och har sedan en tid tillbaka även satsat allt mer på nätet.

Förra året prisades man som Årets komet vid Retail Awards 2014 och nu är det dags att lansera en sajt med fokus på omnikanal. Till sin hjälp har man valt plattformsleverantören Viskan.

Annons

– Vi ville ha en partner med stor expertkunskap när det gäller att kombinera fysisk butik med e-handel. Vi hade satt mycket ambitiösa mål för hur Lager 157 skall utvecklas och behöver en stabil och kunnig partner för att realisera dessa mål, säger Magdalena Wistberg, E-handelschef på Lager 157.

En helintegrerad plattform

Lager 157 har som mål att öppna fyra nya butiker per år. I våras slog man upp portarna till nya butiker i Halmstad och Gävle, och nyligen var det dags för en tredje butik i Stockholm. I höst öppnar man även i Svågertorp, Malmö.

Med sin nya e-handel får Lager 157 nu en helintegrerad plattform där man förutom nätbutiken även sköter orderhantering, kundtjänst och plock och pack.

– Det är en mycket bra grund för framtiden när vi skall jobba med att integrera de fysiska butikerna med det digitala för att ligga i framkant när det gäller att serva våra kunder, säger Magdalena Wistberg.

Annons