Omsätter 240 miljoner – satsar nu på responsiv sajt

Cyberphoto tar till ännu ett samarbete för att modernisera sin e-handel.

Cyberphoto har sedan starten hanterat det mesta av sin verksamhet i egen regi, men i somras kunde vi berätta att e-handlaren hade inlett ett samarbete med plattformsleverantören Litium. Bland annat behövde Cyberphoto, som numera omsätter 240 miljoner kronor, en mobilanpassad sajt. Då var det dock oklart exakt när skiftet till den nya plattformen skulle ske.

Men nu är det tydligen dags. I ett pressmeddelande meddelar Cyberphoto - som lanserade sin e-handel redan 1995 - att skiftet är genomfört, och att företaget har även tagit hjälp av leverantören Authority som “strategisk digitalpartner”. Samarbetena har bland annat resulterat i att Cyberphoto numera har en responsiv sajt.

Annons

- Den nya lösningen kommer att göra sajten responsiv, användarvänlig och inspirerande, konstaterar Cyberphoto och Authority i ett gemensamt pressmeddelande.

"Ett oerhört viktigt beslut"

Som strategisk digitalpartner kommer Authority enligt pressmeddelandet att “leverera både teknisk utveckling, implementation och integrationsdesign”. I en tid då allt fler väljer att e-handla i sina mobiltelefoner säger sig Cyberphoto se det som “högsta prioritet” att erbjuda en mobilvänlig och responsiv sajt.

- Detta är ett oerhört viktigt beslut och steg i vår strategiska utveckling för framtiden. Det handlar hela tiden om att fokusera till 100 procent på det vi är bäst på. Vi tar hand om våra kunder och produkter medan Authority tar hand om oss och vår plattform, kommenterar Patrick Ohlsson, VD på Cyberphoto.

Annons