Annons

Online-varumärket Elly Pistol tar in 2,4 miljoner kronor F.v. Andreas Andersson, Emma Sund, Siah Javaheri, Cecilia de Champs och Peter Lenerius

Online-varumärket Elly Pistol tar in 2,4 miljoner kronor

2018-05-14 08:58

Ska erövra USA.

Elly Pistol är ett digitalt street wear-varumärke som lanserades 2015 och som idag ska ha kunder i över 40 länder via sin e-handel. Nu meddelar företaget att de tar in 2,4 miljoner kronor.

Investeringen ska komma ifrån befintliga och nya ägare och i samband med kapitaltillskottet så tar man även in Peter Lenerius som ny VD.

- Vi är otroligt glada över att Peter ansluter sig till oss. Hans erfarenhet från snabbväxande bolag och just internationalisering blir ett mycket viktigt tillskott nu när vi nu tar nästa steg i vår resa, säger Cecilia de Champs, grundare av Elly Pistol.

"Ett starkt digitalt varumärke i Sverige"

Pengarna ska användas till att etablera företaget i Nordamerika och det är även det som närmast ligger på bordet för den nye vd:n Peter Lenerius.

Annons
Annons
- Cecilia och teamet har gjort ett fantastiskt jobb med att bygga Elly Pistol till ett starkt digitalt varumärke i Sverige. Det finns nu alla möjligheter att ta företaget till nästa nivå med nya försäljningskanaler och marknader, där vi ser den högsta potentialen för snabb tillväxt i framförallt USA, säger Peter Lenerius.

Peter kommer närmast från en position som Nordisk vd för det Kaliforniska surf-varumärket Hang Ten. Medverkande i finansieringsrundan var bland annat JNE Invest, samt entreprenören och investeraren Fredrik Adolfsson.

- Nu känner vi att vi har en så stark digital plattform och online-närvaro att stå på, att det är dags för oss att möta våra kunder på fler ställen, säger Cecilia de Champs.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Löwengrips nya varumärke styrs av sociala medier

Ska enbart skapa produkter som kunder redan eftersöker.

Annons
Annons
Kundernas beslutsångest är hög när de <nobr>e-handlar</nobr> till barn

Kundernas beslutsångest är hög när de e-handlar till barn

Vissa saker går snabbt att klicka hem, andra tar flera veckor.

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Teknikproffset söker:

Kundtjänstmedarbetare/Webadministratör

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta