Annons

Online-varumärket Elly Pistol tar in 2,4 miljoner kronor F.v. Andreas Andersson, Emma Sund, Siah Javaheri, Cecilia de Champs och Peter Lenerius

Online-varumärket Elly Pistol tar in 2,4 miljoner kronor

2018-05-14 08:58

Ska erövra USA.

Elly Pistol är ett digitalt street wear-varumärke som lanserades 2015 och som idag ska ha kunder i över 40 länder via sin e-handel. Nu meddelar företaget att de tar in 2,4 miljoner kronor.

Investeringen ska komma ifrån befintliga och nya ägare och i samband med kapitaltillskottet så tar man även in Peter Lenerius som ny VD.

- Vi är otroligt glada över att Peter ansluter sig till oss. Hans erfarenhet från snabbväxande bolag och just internationalisering blir ett mycket viktigt tillskott nu när vi nu tar nästa steg i vår resa, säger Cecilia de Champs, grundare av Elly Pistol.

"Ett starkt digitalt varumärke i Sverige"

Pengarna ska användas till att etablera företaget i Nordamerika och det är även det som närmast ligger på bordet för den nye vd:n Peter Lenerius.

Annons
Annons
- Cecilia och teamet har gjort ett fantastiskt jobb med att bygga Elly Pistol till ett starkt digitalt varumärke i Sverige. Det finns nu alla möjligheter att ta företaget till nästa nivå med nya försäljningskanaler och marknader, där vi ser den högsta potentialen för snabb tillväxt i framförallt USA, säger Peter Lenerius.

Peter kommer närmast från en position som Nordisk vd för det Kaliforniska surf-varumärket Hang Ten. Medverkande i finansieringsrundan var bland annat JNE Invest, samt entreprenören och investeraren Fredrik Adolfsson.

- Nu känner vi att vi har en så stark digital plattform och online-närvaro att stå på, att det är dags för oss att möta våra kunder på fler ställen, säger Cecilia de Champs.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons
Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

En till stor e-handlare hoppar på AR-trenden

Sålt växthus i 32 år - ska nu sälja via Augmented Reality.

EU röstade ja till starkt kritiserad ny upphovsrättslag

EU röstade ja till starkt kritiserad ny upphovsrättslag

Som kan bryta mot befintlig lagstiftning.

Annons
Annons
En halv miljon har nu tillgång till <nobr>e-handlarens</nobr> paketskåp

En halv miljon har nu tillgång till e-handlarens paketskåp

Ropen skalla paketskåp åt alla.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta