Annons

Onlinemärke till Stockholm - öppnar butik hos Mood Modemärket AVAVAV säljs på nätet och i ett fåtal butiker

Onlinemärke till Stockholm - öppnar butik hos Mood

2019-01-09 10:36

Var med och grundade Cheap Monday och Monki - är tillbaka med nytt koncept.

När modemärket AVAVAV grundades för två år sedan, var det med syftet att göra modebranschen mer hållbar. Märket säljer kläder som tillverkats av överblivna tyger från de italienska lyxvarumärkena, och ska på så sätt bidra med kvalitet samtidigt som inget går till spillo.

AVAVAV, som har en butik i Florens och en e-handel på engelska och italienska, öppnar i slutet av månaden även en butik i Stockholm. Den kommer att ligga i gallerian Mood.

- Vi kunde inte hitta en bättre plats för att kombinera showroom, butik och kontor på ett så centralt läge. MOOD är unikt på det sättet att det är en galleria med all service, en intressant mix av andra varumärken och ett centralt läge. Kvarteret har även en attraktiv blandning av restauranger, shopping och personer som arbetar i området som passar vårt varumärke perfekt, säger Emma Fällman PR, Event & Showroom Director på AVAVAV, i ett pressmeddelande från Mood.

Små kollektioner som säljs direkt

Bakom AVAVAV står Adam och Linda Friberg, som har varit med och grundat märken som Monki, Cheap Monday och Weekday. Företaget drivs från Florens.

Annons
Annons
- All produktion sker i och omkring Florens och varje plagg är unikt då det endast produceras i små kvantiteter, max ett tjugotal exemplar. Kollektionerna läggs ut till försäljning direkt och ofta utan långa orderprocesser och till en attraktiv prisnivå, skriver Mood i pressmeddelandet.

LÄS ÄVEN: H&M skrotar Cheap Monday - nätbutiken stängs på nyår

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Annons
Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

Lifes e-handel ökade 60 procent - adderar två nya landschefer

En av få som kan skryta om tillväxt i fysisk butik.

Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Videointervju: Garden Glory - ökat e-handeln nära 500%

Varför tackade hon nej till Amazon?

Kronans: Kombon fysiska apotek och <nobr>e-handel</nobr> är stark

Kronans: Kombon fysiska apotek och e-handel är stark

Pumpar upp sin omnikanal.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

Amazons järngrepp om USA blir bara starkare

De flesta vänder sig endast till Amazon, och är nöjda med det.

PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

I dag: PostNord storsatsar på paketskåp - 200st i steg ett

Helt öppet paketnätverk.

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

Bauhaus expanderar sin egen hemleveranslösning

"Äger hela leveransprocessen".

Annons
Annons
Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Nybildat 100-miljardersbolag först att få Amazon Pay

Senaste nytt bland betalningar.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta