Oscar Jacobsons E-handel ska modernisera företaget

Varumärken som satsar på e-handel till slutkonsument blir allt vanligare. Nästa i raden är Oscar Jacobson som även kommer att ge sina återförsäljare möjligheten att komplettera sina lager via en webbaserad plattform. Den nya nätbutiken är en del i företagets strategi att modernisera företaget.

Nu har även Oscar Jacobson lanserat en e-handel med försäljning till slutkonsument. Man har valt att dela upp butiken i tre delar, en webbshop, en magasindel samt en lookbokdel. Tanken är att man förutom sina produkter, även ska erbjuda sina kunder redaktionellt innehåll och inspiration.

I utbudet finns varumärkets samtliga linjer, OJ Man, Sartorial Leisure, Golf samt accessoarer. Till en början är butiken öppen för svenska kunder men till våren är tanken att lansera webbshopen i ytterligare länder.

Annons

– Att öppna en snygg och modern webbshop känns verkligen spännande och roligt, framförallt för ett företag som Oscar Jacobson med 110 års erfarenhet av traditionell handel. Därför är det extra viktigt att våga ta nästa steg för att hjälpa våra kunder att hitta kvalité och god passform runt om i världen, säger Roger Tjernberg, VD Oscar Jacobson.

En total 3D-lösning

E-handelslösningen skall på sikt också bli en "total 3D-lösning" som innefattar försäljning i tre olika kanaler. Till företag (B2B), via säljare (B2S) och till slutkonsument (B2C).

Den nya plattformen kommer också att ge återförsäljare möjligheten till kompletteringar mitt i säsongen.

– Vår nya nätbutik är en del i vår ambition att modernisera vårt företag, butiken kommer att följas av en webbaserad plattform som ger våra återförsäljare möjlighet att komplettera sina lager och ge service till sina kunder dygnet runt, säger Roger Tjernberg.

Källa: Press, Habit

Annons