Outnorth skapar mervärde med ambassadörer

Att e-handlare sponsrar idrottare verkar ha blivit på modet. Nu gör även e-handelsbolaget Outnorth något liknande med en storsatsning på ambassadörer. Först ut är längdskidåkaren Marcus Hellner.

I höstas fick Alexander Gustafsson, även känd som "The Mauler" inom MMA-världen, ett sponsoravtal med CDON Groups nätbutik, Gymgrossisten. Efter det hoppade Svenskt Kosttillskott i plurret och sponsrade flera lovande idrottsstjärnor.

I ungefär samma veva meddelade Addnature att man sponsrar Swimruntävlingen Ötillö, och två av loppets deltagare, rapparen Petter och triathleten Jojje Borssén. E-handelsbolaget Outnorth vill inte vara sämre och gör nu en storsatsning på ambassadörer. Först ut är längdskidåkaren Marcus Hellner.

Annons

– Marcus Hellner är verkligen vår drömambassadör, då han mer än förkroppsligar det aktiva friluftslivet, är en fenomenal idrottare och dessutom en stor förebild för många människor. Vi gör en långsiktig satsning och har tillsammans kommit överens om att samarbeta över kommande OS. Det känns oerhört kul att få följa Marcus hela vägen dit och att kunna erbjuda våra kunder att göra detsamma känns såklart extra roligt, säger Lars Nykvist, VD på Outnorth.

Följa vardagen

Utöver Marcus Hellner kommer Outnorth att knyta till sig ytterligare ambassadörer som ska bidra till att fördjupa relationen till kunderna. Bland annat genom att skapa ett naturligt mervärde för besökaren.

Man kommer nämligen få möjlighet att följa ambassadörerna i deras ”vardag”, de kommer också att ge tips och råd och på många sätt vara ”synliga” i Outnorths alla kanaler.

– Outnorth bygger upp sin marknadsposition i flera riktningar. Först ut i starten av 2013 var en storsatsning på reklam i TV4, steg två - ambassadörer och i steg tre kan vi med glädje berätta att fler spännande saker händer framöver, säger Lars Nykvist.

 

Källa: Press

Annons
Annons