Panagora lanserar ny plattform för M-handel

E-handelsleverantören Panagora har lanserat en ny plattform för m-handel. Med den nya plattformen ska e-handlare enkelt kunna anpassa sina butiker till mobilen och med nya EDGE M-commerce hoppas man kunna konvertera en större del av besöken från mobiler till köp.

Mer än 30 procent av besökarna i de nätbutiker som använder Panagoras e-handelsplattform är mobilanvändare och antalet växer stadigt. Men mobilbesökare handlar generellt mindre än de besökare som använder dator eller surfplatta.

Något man hoppas ändra på med nya EDGE M-commerce som förhoppningsvis ska konvertera en större del av besöken till köp.

Annons
Annons

– Att så pass få mobilbesök leder till köp beror på att branschen inte har hängt med. Butikerna är sällan mobilanpassade vilket gör det krångligt att handla, men det kommer snart att vara lika naturligt att shoppa med mobilen som på andra sätt, säger Moon-Suck Song som är partner och VD på Panagora.

Sneakersnstuff först ut

Utvecklingen av andra generationens Panagora EDGE M-commerce har skett i samarbete med ebay-ägda PayPal som bidragit med kunskap om olika konsumentbeteenden världen över, och som även kommer att marknadsföra plattformen internationellt.

Tillsammans har man valt ut Sneakersnstuff som första butik att använda plattformen eftersom deras internationella målgrupp har visat ett stort intresse för att handla med mobilen.

Sneakersnstuff gjorde en nysatsning med en helt ny nätbutik för drygt två år sedan. Omsättningen i butiken har ökat med 85 procent sedan dess och de har stora förhoppningar på den nya mobilbutiken.

– Vi har sett en dramatisk ökning av mobiltrafiken de senaste åren, så att göra en mobilsite var något som vi hade i vår pipeline. Att vi tack vare Paypal och Panagora fick chansen att göra det redan nu är ett självklart plus, säger Erik Börjesson Fagerlind, VD på Sneakersnstuff.

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!