Annons

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över Panos Papadopolous och Hans Erik Syversen

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

2019-03-26 10:38

Gör ett av sina största förvärv någonsin.

Det svenska badräktsmärket Panos Emporios, som bland annat säljer via egen e-handel, har fått en ny majoritetsägare. I ett pressmeddelande skriver bolagets grundare Panos Papadopolous att han säljer större delen av sitt företag till den norska modedistributören Syversen AS.

- Jag har byggt upp Panos Emporio från att vara en ouppnåelig dröm till ett branschledande företag. Nu säljer jag en del av mitt livsverk för att säkra dess framtid och fortsatta expansion ut i världen, säger Panos Papadopoulos i ett pressmeddelande.
- Syversen har en offensiv expansionsplan och stora planer för varumärket. Det känns verkligen tryggt att lämna över företaget i så kompetenta händer. Samtidigt ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna fortsätta att leda arbetet med vår prisvinnande design och överraska med nya innovationer för badmode, fortsätter han. 

Vad förvärvet har kostat Syversen AS i kronor och ören delges inte, men enligt uppgift är köpet ett av bolagets största någonsin. Syversen har etablerat sig som en av Norges ledande distributörer inom bland annat underkläder och strumpbyxor.

Branschutmaningar inom logistik 

Framåt planerar företaget att utöka Panos Emporios produktportfölj och att ta märket till nya marknader. Panos Papadopolous kommer att fortsätta arbeta med design och innovation för varumärkets räkning.

Annons
Annons
- Vi har haft våra ögon på Panos Emporio under en längre tid och gör nu en av våra största investeringar någonsin. Branschen står inför stora utmaningar, inte minst vad gäller logistik och distribution och vi är därför väldigt glada över att kunna satsa på Panos Emporio, som vi har stora planer för. Bland annat planerar vi att utvidga produktportföljen med fler produkter för män, säger Hans Erik Syversen, delägare i Syversen AS.

Panos Emporio grundades 1986 och nådde under 2017 upp i en omsättning på strax under 30 miljoner kronor.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Slutsålt i nästan alla storlekar - här är H&M:s strategi

Hur urplockat kan ett e-handelssortiment vara?

Annons
Annons
3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

3 miljarder onlinetransaktioner i Norden - Sverige leder

Nytt rekord.

Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons
Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta