Annons

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över Panos Papadopolous och Hans Erik Syversen

Panos Emporio säljs - här är bolaget som tar över

2019-03-26 10:38

Gör ett av sina största förvärv någonsin.

Det svenska badräktsmärket Panos Emporios, som bland annat säljer via egen e-handel, har fått en ny majoritetsägare. I ett pressmeddelande skriver bolagets grundare Panos Papadopolous att han säljer större delen av sitt företag till den norska modedistributören Syversen AS.

- Jag har byggt upp Panos Emporio från att vara en ouppnåelig dröm till ett branschledande företag. Nu säljer jag en del av mitt livsverk för att säkra dess framtid och fortsatta expansion ut i världen, säger Panos Papadopoulos i ett pressmeddelande.
- Syversen har en offensiv expansionsplan och stora planer för varumärket. Det känns verkligen tryggt att lämna över företaget i så kompetenta händer. Samtidigt ser jag fram emot att frigöra tid för att kunna fortsätta att leda arbetet med vår prisvinnande design och överraska med nya innovationer för badmode, fortsätter han. 

Vad förvärvet har kostat Syversen AS i kronor och ören delges inte, men enligt uppgift är köpet ett av bolagets största någonsin. Syversen har etablerat sig som en av Norges ledande distributörer inom bland annat underkläder och strumpbyxor.

Branschutmaningar inom logistik 

Framåt planerar företaget att utöka Panos Emporios produktportfölj och att ta märket till nya marknader. Panos Papadopolous kommer att fortsätta arbeta med design och innovation för varumärkets räkning.

Annons
Annons
- Vi har haft våra ögon på Panos Emporio under en längre tid och gör nu en av våra största investeringar någonsin. Branschen står inför stora utmaningar, inte minst vad gäller logistik och distribution och vi är därför väldigt glada över att kunna satsa på Panos Emporio, som vi har stora planer för. Bland annat planerar vi att utvidga produktportföljen med fler produkter för män, säger Hans Erik Syversen, delägare i Syversen AS.

Panos Emporio grundades 1986 och nådde under 2017 upp i en omsättning på strax under 30 miljoner kronor.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta