Annons

Pär Liljehammar köper upp Storebadge Pär Liljehammar

Pär Liljehammar köper upp Storebadge

2017-03-22 09:08

Grundaren lämnar skeppet.

Pär Liljehammar, som bland annat är känd som e-handelspionjären som grundade Dammsugarpåsar.nu redan 1998, tar nu ett nytt steg på sin e-handelsresa.

Går in som huvudägare 

Han är sedan tidigare en av de största investerarna i startupen och omdömessajten Storebadge och nu går han in som huvudägare och köper därmed ut både grundaren Johan Frykendahl och investmentbolaget Wellstreet, som tidigare gjorde Storebadge till sin första e-handelsinvestering när de tog in företaget i sin inkubator, The Lab.

Efter köpet kontrollerar Pär Liljehammar över tre fjärdedelar av aktierna.

Annons
Annons

"Tog beslutet direkt"

Pär Liljehammar har tidigare även varit involverad i e-handelsgiganter som InkClub och Adlibris och blev under förra året aktiv som affärsängel i flertalet startups - däribland Storebadge och CLVR Shopping.

- När möjligheten uppstod att förvärva Storebadge tog jag beslutet direkt. Storebadges datadrivna plattform har en unik kombination av bästa möjliga teknik, funktioner och skalbarhet. Jag tror starkt på möjligheten att sätta e-handlaren i förarsätet när det gäller kundfeedback, något som bidrar till ökad transparens och konvertering, säger Pär Liljehammar, majoritetsägare och nytillträdd VD på Storebadge i ett pressmeddelande.

"Nöjda kunder ska bli ambassadörer"

Och Pär Liljehammar vill nu fortsätta att fokusera på att hjälpa e-handlare att öka sin lönsamhet med hjälp av Storebadges tjänster.

- När jag klev in i Storebadge var det för att skapa en plattform där mjuka värden skall få framträda. Många e-handelsbolag lider idag av låg lönsamhet på grund av hård priskonkurrens. Alla nöjda kunder ska bli ambassadörer och min vision är att Storebadge skall vara den bästa lösningen för att hjälpa e-handlare med just detta.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Partykungen fortsätter uppåt - omsatte 166 miljoner kronor

Backar med tre miljoner.

Annons
Annons
BabyBjörn startar dotterbolag i Kina:

BabyBjörn startar dotterbolag i Kina: "Stor potential"

Expanderar i Asien.

"Om Amazon kommer hit ska vi kräva kollektivavtal"

"De ser inte människor som levande varelser".

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Strejk på Amazon: “Ingen mer rabatt på våra inkomster”

Vill ha höjda löner.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Clas Ohlsons e-handel sjönk med 13 procent

Skyller på förra årets fest.

Axfoods nya rekord - <nobr>E-handel</nobr> växte med 37 procent

Axfoods nya rekord - E-handel växte med 37 procent

Enligt färska siffror.

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent:

Rollup-Kungen förvärvar konkurrent: "Ökar tempot"

Siktar på 100 miljoner.

Annons
Annons
Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

Nedlagda Lantbutiken.se har öppnat igen

"Tillbaka i ny kostym".

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta