Annons

Pär Liljehammar köper upp Storebadge Pär Liljehammar

Pär Liljehammar köper upp Storebadge

2017-03-22 09:08

Grundaren lämnar skeppet.

Pär Liljehammar, som bland annat är känd som e-handelspionjären som grundade Dammsugarpåsar.nu redan 1998, tar nu ett nytt steg på sin e-handelsresa.

Går in som huvudägare 

Han är sedan tidigare en av de största investerarna i startupen och omdömessajten Storebadge och nu går han in som huvudägare och köper därmed ut både grundaren Johan Frykendahl och investmentbolaget Wellstreet, som tidigare gjorde Storebadge till sin första e-handelsinvestering när de tog in företaget i sin inkubator, The Lab.

Efter köpet kontrollerar Pär Liljehammar över tre fjärdedelar av aktierna.

Annons
Annons

"Tog beslutet direkt"

Pär Liljehammar har tidigare även varit involverad i e-handelsgiganter som InkClub och Adlibris och blev under förra året aktiv som affärsängel i flertalet startups - däribland Storebadge och CLVR Shopping.

- När möjligheten uppstod att förvärva Storebadge tog jag beslutet direkt. Storebadges datadrivna plattform har en unik kombination av bästa möjliga teknik, funktioner och skalbarhet. Jag tror starkt på möjligheten att sätta e-handlaren i förarsätet när det gäller kundfeedback, något som bidrar till ökad transparens och konvertering, säger Pär Liljehammar, majoritetsägare och nytillträdd VD på Storebadge i ett pressmeddelande.

"Nöjda kunder ska bli ambassadörer"

Och Pär Liljehammar vill nu fortsätta att fokusera på att hjälpa e-handlare att öka sin lönsamhet med hjälp av Storebadges tjänster.

- När jag klev in i Storebadge var det för att skapa en plattform där mjuka värden skall få framträda. Många e-handelsbolag lider idag av låg lönsamhet på grund av hård priskonkurrens. Alla nöjda kunder ska bli ambassadörer och min vision är att Storebadge skall vara den bästa lösningen för att hjälpa e-handlare med just detta.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Annons
Annons
Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Annons
Kedjan avbryter rekonstruktion:

Kedjan avbryter rekonstruktion: "Det går inte längre"

E-handelsdrömmen gick i kras.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta