Pär Liljehammar köper upp Storebadge

Grundaren lämnar skeppet.

Pär Liljehammar, som bland annat är känd som e-handelspionjären som grundade Dammsugarpåsar.nu redan 1998, tar nu ett nytt steg på sin e-handelsresa.

Går in som huvudägare 

Han är sedan tidigare en av de största investerarna i startupen och omdömessajten Storebadge och nu går han in som huvudägare och köper därmed ut både grundaren Johan Frykendahl och investmentbolaget Wellstreet, som tidigare gjorde Storebadge till sin första e-handelsinvestering när de tog in företaget i sin inkubator, The Lab.

Annons

Efter köpet kontrollerar Pär Liljehammar över tre fjärdedelar av aktierna.

"Tog beslutet direkt"

Pär Liljehammar har tidigare även varit involverad i e-handelsgiganter som InkClub och Adlibris och blev under förra året aktiv som affärsängel i flertalet startups - däribland Storebadge och CLVR Shopping.

- När möjligheten uppstod att förvärva Storebadge tog jag beslutet direkt. Storebadges datadrivna plattform har en unik kombination av bästa möjliga teknik, funktioner och skalbarhet. Jag tror starkt på möjligheten att sätta e-handlaren i förarsätet när det gäller kundfeedback, något som bidrar till ökad transparens och konvertering, säger Pär Liljehammar, majoritetsägare och nytillträdd VD på Storebadge i ett pressmeddelande.

"Nöjda kunder ska bli ambassadörer"

Och Pär Liljehammar vill nu fortsätta att fokusera på att hjälpa e-handlare att öka sin lönsamhet med hjälp av Storebadges tjänster.

- När jag klev in i Storebadge var det för att skapa en plattform där mjuka värden skall få framträda. Många e-handelsbolag lider idag av låg lönsamhet på grund av hård priskonkurrens. Alla nöjda kunder ska bli ambassadörer och min vision är att Storebadge skall vara den bästa lösningen för att hjälpa e-handlare med just detta.

Annons