Annons

Partykungen hoppas galen fest kan locka nya kunder

Partykungen hoppas galen fest kan locka nya kunder

2014-08-29 10:19

I november firar nätbutiken Partykungen 5 år. En e-handel som vi skrivit om flertalet gånger och som startades som en 50-årspresent till grundarens kära mor. Nu firar butiken 5 år och håller i en stor fest som även ska fungera som marknadsföring.

Joel Svensson lanserade Partykungen i november 2009. Butiken var bland annat en present till hans mor som varit långtidsarbetslös och därmed fick ett jobb i den nya butiken.

Skickade kunder till konkurrenter

Redan 2009 försökte Joel sig på att agera evenemangsfixare när de i oktober skulle ha en releasefest för Partykungen.se.

Joel Svensson– Precis som många andra häftiga IT-företag kände vi oss tvungna att ha en releasefest för den nya webbshoppen. Det hela slutade dock i fiasko då vi fick rekommendera de inbjudna att köpa sina maskeraddräkter hos våra konkurrenter, på grund av att vi ännu inte hade lyckats få igång några betalsätt, berättar Joel Svensson, VD på Partykungen.

Eldkanoner i hemsökt lokal

Nu har Joel axlat ansvaret som festfixare ännu en gång men denna gång har de förstås betalsätten klara och gissningsvis mer resurser att lägga på evenemanget. Ett stort kalas står i alla fall för dörren, i Gävles äldsta och läskigaste hus, som även skall hjälpa till att marknadsföra butiken.

– I år vill vi slå på stort och ge Gävleborna en fest som dom sent kommer att glömma. Vi kommer bland annat hyra in mycket påkostade ljud- och ljuseffekter med bland annat häftiga eldkanoner, konfetti, kolsyregevär, LED-skärm och fullfärgslaser. Därtill kommer tre olika dansgolv och häftig scenografi att byggas på plats, säger Joel.

Varumärke och produkt

Halloweenfesten som går av stapeln den 1 november går förstås hand i hand med butikens inriktning med party och maskerad, och man hoppas kunna dra nytta av den i marknadsföringen.

– Vi har sett flera framgångsrika kollegor bygga upp sina företag utomlands just genom att anordna diverse event kring det dom säljer där besökaren inte bara exponeras för varumärket utan även på ett eller annat sätt kommer i direkt kontakt med produkterna som marknadsförs, i vårt fall maskeradkläder & tillbehör, förklarar Joel Svensson.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Joel
2014-08-29 14:47

Och här kommer en länk till evenemanget om någon skulle vilja komma! Så väl e-handlare som leverantörer är välkomna :)

https://www.facebook.com/events/697923823615235/

Annons
Kampen är över - JC i konkurs

Kampen är över - JC i konkurs

57-årigt bolag går i graven.

Annons
Annons
Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Outletklubben nylanserar sin sajt - igen

Vill utmana Prisjakt och PriceRunner.

Kommunens nya drag:  <nobr>E-handel</nobr> i hemtjänsten

Kommunens nya drag: E-handel i hemtjänsten

Ska onlineshoppa tillsammans.

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

PostNords glädjebesked: Ökar både omsättning och resultat

"Efter ett antal år av minskad omsättning växer vi igen".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1:

Lyko ökade med 50 miljoner i Q1: "Stark online-start på året"

Butiksförsäljningen minskar.

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Rusning till klockmärke på nätet - har fått in 2,2 miljoner

Har nått 200 procent av målet.

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Zalando börjar ta betalt för frakten i tre länder till

Kräver ett visst belopp.

Annons
Annons
Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Indiska stärker upp med två nya digitala stjärnor

Ny marknadschef och e-handelschef.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Svensk Digital Handel söker:

Eventansvarig

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta