Annons

Partykungen hoppas på köpfest med Swish

Partykungen hoppas på köpfest med Swish

2014-07-09 09:20

Sedan den bankgemensamma tjänsten Swish utökats till att även inkludera företag, föreningar och organisationer har flera näthandlare hoppat på tåget. Nu meddelar Partykungen.se att de också satsar på Swish-betalningar.

I förra veckan berättade vi om att storbankerna breddat sin betaltjänst Swish till att även inkludera företag, föreningar och organisationer. Tidigt var det en flera e-handlare som experimenterade med Swish-betalningar och flertalet var väldigt nöjda med tjänsten.

Nu har även Partykungen.se kopplat på Swish som ett betalsätt i kassan. Bland annat för att man vill göra det enklare för kunderna att handla i butiken.
– Genom att koppla på Swish som betalsätt i vår kassa gör vi det ännu enklare för våra kunder att betala för sitt köp på Partykungen. Med Swish som betalsätt tror vi även att vi kan inkludera kunder som tidigare inte kunnat handla hos oss, till exempel de som inte fyllt 18 år ännu och därmed varken har ett kreditkort eller får köpa mot faktura, säger Joel Svensson, VD för G9 Media AB, företaget bakom Partykungen.se.
Billigare lösning

Förutom att ge kunderna fler alternativ bland betalsätt i kassan, ser Joel även besparingar i form av lägre avgifter på en Swish-betalning, kontra andra betalsätt.
– Jämför vi kostnaden för att ta emot en Swish-betalning med kort, Internetbank eller faktura så är den betydligt billigare. Vi får dessutom pengarna på en gång, vilket ger oss en bättre likviditet jämfört med till exempel faktura där pengarna utbetalas först efter x antal dagar.
Swish för företag är relativt nytt och än så länge finns det inget färdigt API för att kunna koppla ihop betalningar med lagda order i webbshoppen. Något som innebär att det är en del manuellt arbete inblandat om man vill få det att fungera. Partykungen löste det genom att helt enkelt bygga ett eget API.
– Genom att använda samma system som de populära betal-apparna gör för att läsa dina transaktioner, kan vi på ett smidigt och helt automatiserat sätt läsa av inkommande Swish-betalningar och bocka av dem mot lagda ordrar. Kunden anger helt enkelt sitt ordernummer som referens vid betalningen och sedan matchar vi ordernummer mot inkommande swishbetalningar. Allt sker i realtid direkt i kassan så att kunden kan se att pengarna kommit fram och att ordern är bekräftad, säger Tim Jansson, som är tekniskt ansvarig.

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

NO LINGO
2014-07-09 12:04

Coolt! Heja Joel!

Annons
Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Gekås är 10,36 procent billigare än andra butiker

Var tredje produkt är dyrare.

Annons
Annons
PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

PostNord förbättrar sitt resultat med 800 miljoner

Fortsatt negativt dock.

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Gents släpper prenumerationstjänst för parfym

Ger sig in i konkurrensen.

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Apotea slog miljarden redan under första halvåret

Försäljningen ökade med 36 procent.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder:

Bygghemma omsatte 1,7 miljarder: "Snabb tillväxt"

"Finland var särskilt tillfredsställande".

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

TPL-aktör omsatte 75 miljoner på ett halvår

Ny anläggning ger resultat.

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Swisslog lanserar robot som plockar 1000 artiklar i timmen

Kombineras gärna med AutoStore.

Annons
Annons
Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Är måndagen fortfarande den bästa e-handelsdagen?

Ändrade shoppingvanor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta