Annons

Partykungen omsatte 6 miljoner under Alla hjärtans dag Pojkvänskudden var bästsäljande

Partykungen omsatte 6 miljoner under Alla hjärtans dag

2019-02-22 07:15

Pojkvänskudden tog e-handlaren till nytt rekord.

I dagarna meddelade både Svensk Handel och vår egen analysavdelning på Ehandel.se att februari är årets fattigaste månad både för konsumenter och e-handlare. E-handlarnas framtidsförväntningar föll med 1,9 enheter i februari, enligt framtidsindikatorn. 

LÄS ÄVEN: Deppigt i e-handeln när februari slog till

- I e-handelsvärlden är februari den sämsta månaden och har länge varit det, sa Joakim Andersen, analytiker på Ehandel.se.

Men Partykungen.se lyckades få till en riktigt bra start på den annars deppiga månaden. Företaget ökade sin omsättning med 40 procent från den första februari fram till Alla hjärtans dag - den 14:e februari - jämfört med samma period året innan.

Annons
Annons

Satsar vidare mot e-handelns mardrömshelg

Totalt omsatte aktören sex miljoner kronor under perioden, och hela februari ser ut att hamna på 11 miljoner kronor. Hela månaden ökar med 35 procent, jämfört med februari året innan.

- Vår bäst säljande produkt under perioden var inte helt oväntat pojkvänskudden, säger Joel Svensson, vd på Partykungen, i ett pressmeddelande och tillägger: 
- Vi satsar nu vidare på nästa stora högtid, som för andra e-handlare snarare är en mardröm, det vill säga påsken. 

"En rekordomsättning"

För att nå resultat som dessa har företaget jobbat startegiskt. Enligt Joel är konkurrensen om utrymme och bästa kundupplevelsen i online-kanaler bland e-handlare stor. Därför är det viktigt att synas vid rätt sökord. 

- SEO-arbetet har varit en högst bidragande orsak till Partykungens framgångar för att etablera varumärket på den nordiska marknaden. I och med att vi lyckades ranka högst på “Alla hjärtans dag” i Sverige, resulterade det i en rekordomsättning under februari i år. Det goda utfallet för alla hjärtans dag har gjort oss extra peppade på att lägga mer resurser på SEO-arbetet i framtiden, säger Joel Svensson.

Izabella Bielecka

Reporter

Annons
Svensk Handel:

Svensk Handel: "Vi vill se mer EU-samarbete - inte mindre"

Uppmanar alla handlare att fundera på vilket Europa de vill se innan de går och röstar på söndag.

Annons
Annons
Klarna öppnar fysisk butik:

Klarna öppnar fysisk butik: "En fest för ögonen"

Tar sikte på den fysiska handeln.

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Emeet: En idéinjektion och sorlande e-handelsfest

Hundratals e-handlare utbytte idéer och erfarenheter.

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

E-handelsjätten stoppar Huawei-produkter efter svartlistningen

Rapporterar flera japanska medier.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

PostNord storsatsar i Oslo för att möta e-handelstillväxten

Kommer hantera 250 000 paket om dagen.

"Sverige har bland EU:s högsta kostnader för paketleveranser"

En barriär för svensk e-handelsexport.

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Flattered nådde 17 miljoner - storsatsar på global sajt

Växte med 49 procent.

Annons
Annons
20 procent på

20 procent på "allt" gällde inte allt - nu fälls e-handlaren

68 varumärken ingick inte.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Btwentyfour söker:

Project Manager at Btwentyfour

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta