Penntillverkare siktar på slutkund med ny e-handel

Med varumärken som Ballograf, Cross och Sheaffer i portföljen väljer anrika Ballograf att ta till nätet för sin nya B2C-satsning.

Ballograf grundades redan 1945 och har sedan dess tillverkat och sålt kulspetspennor till kunder över hela världen. Företaget har sitt huvudkontor och tillverkning i Västra Frölunda där 35 anställda tillverkar över 4 miljoner pennor per år.

Försäljningen av dessa har fram tills nyligen främst skett via återförsäljare men nu ska man rikta sig direkt till slutkonsument, och man väljer att göra det med hjälp av en nylanserad e-handel.

Annons

Samlar alla varumärken

Ballografs nya B2C-satsning Ballograf.se, som tagits fram med hjälp av Jetshop, lanserades den 16 juni och omfattar alla Ballografs varumärken, Ballograf, Cross och Shaeffer.

– För vår nya satsning behövde vi en partner med bred kunskap om e-handel, konvertering och digital marknadsföring. Efter en noggrann utvärdering kändes Jetshop som det självklara alternativet när vi nu även vänder oss direkt mot våra slutkonsumenter, säger Henrik Duker, project manager och ansvarig för e-handel på Ballograf.

Annons