Pernilla Wahlgren och Tradera kampanjar mot näthat

Tradera inleder ett samarbete med antimobbningsorganisationen Make a Change för att stödja dem i kampen mot mobbning av barn och vuxna.

I april kunde vi berätta att Åhlens skänker möbler och inredning till Stadsmissionens skyddade boenden för kvinnor som utsatts för våld i nära relationer. Varuhuskedjan är dock inte ensam om att engagera sig och ta ett socialt ansvar.

Nu inleder Tradera ett samarbete med antimobbningsorganisationen Make a Change via kampanjkonceptet Tradera Möter. Något som innebär att olika kända profiler kommer att rensa ur sina garderober och auktionera ut kläder och prylar på sajten. Intäkterna kommer bland annat att gå till forskning och utbildning kring näthat och mobbning.

Annons

– Vi på Tradera som själva verkar i en digital värld tycker att Make a Changes arbete mot näthat och mobbning är väldigt viktigt, så det känns otroligt bra att alla intäkter från auktionerna går till deras arbete, säger Marcus Almén, pressansvarig på Tradera.

Mobbning och näthat engagerar

Först ut är Pernilla Wahlgren som med start imorgon, den 25 maj, kommer att auktionera ut ett 50-tal plagg från sin garderob som innehåller allt från vardagskläder till scenklänningar och klackar som dansat i Let’s Dance.

– Att rensa ur min garderob och samtidigt kunna skänka alla pengar från auktionerna till Make a Change är win win, då mobbningsfrågan och näthat är något som jag själv ömmar för väldigt mycket, inte minst eftersom jag har fyra egna barn, och dessutom själv är en offentlig person, säger Pernilla Wahlgren.

Annons