Personaliseringen inom E-handeln fortsätter

Stayhard är nästa e-handlare att satsa på Apptus e-handelslösning eSales, för att ge sina kunder en mer personlig shoppingupplevelse. För Stayhards kunder innebär det att de enklare kan hitta produkter de söker, och därmed även optimerar försäljningsmöjligheterna.

Att personalisera e-handeln för besökarna har blivit allt vanligare. Några som gärna hjälper till med detta är Apptus vars digitala säljare lockat en mängd e-handlare, som till exempel Kjell & Company, Adlibris och Kicks bara för att nämna några.

Nu har även Stayhard implementerat Apptus eSales funktionalitet för sök, navigering och rekommendationsteknik samt automatiserad hantering av produktutbudet.

Annons
Annons

För den som missat det kartlägger Apptus eSales besökarens beteendemönster i realtid och presenterar produkter som kunden med stor sannolikhet kommer att tycka om, samtidigt som den väljer bort produkter som har liten sannolikhet att hamna i kundens varukorg.

– Vi ser oändliga möjligheter med Apptus eSales och vi arbetar ständigt med att få fler funktioner på plats. E-handel är en teknikintensiv bransch och kunderna blir mer och mer kräsna. För en fortsatt lönsamhet behöver vi ligga i framkant med den senaste tekniken. Vid upphandlingen såg vi att både Apptus som bolag och deras e-handelslösning Apptus eSales är ledande inom sin bransch, säger Johan Davidsson, Driftchef på Stayhard.se.

Fler aktörer på marknaden

Apptus är dock inte ensamma på marknaden och en annan aktör som hjälper till med att öka försäljningen i e-handeln är den svenska produktsökmotorn Loop54. Trots att de är relativt nya så har de redan fångat in kunder som Coop Online, Länna Möbler, SF Anytime, Siba, Office Depot och Stor & Liten. Loop54 jobbar dock främst med en smartare sökmotor.

Finska Nosto, som vi skrev om första gången våren 2013, är en annan. De hjälper e-handlare att ge sina kunder en personlig shoppingupplevelse och även deras plattformsoberoende marknadsföringsmotor har lockat flera stora aktörer. Nyligen släppte man också lite siffror från deras svenska kund Babyshop som dragit stor nytta av Nostos rekommendationsmotor.

Stayhard valde dock Apptus och under 2014 planerar man att använda sig av ytterligare funktionalitet från Apptus eSales.

– Vi är givetvis mycket glada över att få börja samarbeta med Stayhard. De har höga förväntningar på Apptus eSales och jag är övertygad om att vi kommer leva upp till dem, säger Simon Gustafsson, Nordic sales på Apptus.

 

Annons
Annons

Källa: Press

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!