Annons

Personaliseringen inom E-handeln fortsätter

Personaliseringen inom E-handeln fortsätter

2014-06-10 08:02

Stayhard är nästa e-handlare att satsa på Apptus e-handelslösning eSales, för att ge sina kunder en mer personlig shoppingupplevelse. För Stayhards kunder innebär det att de enklare kan hitta produkter de söker, och därmed även optimerar försäljningsmöjligheterna.

Att personalisera e-handeln för besökarna har blivit allt vanligare. Några som gärna hjälper till med detta är Apptus vars digitala säljare lockat en mängd e-handlare, som till exempel Kjell & Company, Adlibris och Kicks bara för att nämna några.

Nu har även Stayhard implementerat Apptus eSales funktionalitet för sök, navigering och rekommendationsteknik samt automatiserad hantering av produktutbudet.

För den som missat det kartlägger Apptus eSales besökarens beteendemönster i realtid och presenterar produkter som kunden med stor sannolikhet kommer att tycka om, samtidigt som den väljer bort produkter som har liten sannolikhet att hamna i kundens varukorg.

– Vi ser oändliga möjligheter med Apptus eSales och vi arbetar ständigt med att få fler funktioner på plats. E-handel är en teknikintensiv bransch och kunderna blir mer och mer kräsna. För en fortsatt lönsamhet behöver vi ligga i framkant med den senaste tekniken. Vid upphandlingen såg vi att både Apptus som bolag och deras e-handelslösning Apptus eSales är ledande inom sin bransch, säger Johan Davidsson, Driftchef på Stayhard.se.

Fler aktörer på marknaden

Apptus är dock inte ensamma på marknaden och en annan aktör som hjälper till med att öka försäljningen i e-handeln är den svenska produktsökmotorn Loop54. Trots att de är relativt nya så har de redan fångat in kunder som Coop Online, Länna Möbler, SF Anytime, Siba, Office Depot och Stor & Liten. Loop54 jobbar dock främst med en smartare sökmotor.

Finska Nosto, som vi skrev om första gången våren 2013, är en annan. De hjälper e-handlare att ge sina kunder en personlig shoppingupplevelse och även deras plattformsoberoende marknadsföringsmotor har lockat flera stora aktörer. Nyligen släppte man också lite siffror från deras svenska kund Babyshop som dragit stor nytta av Nostos rekommendationsmotor.

Stayhard valde dock Apptus och under 2014 planerar man att använda sig av ytterligare funktionalitet från Apptus eSales.

– Vi är givetvis mycket glada över att få börja samarbeta med Stayhard. De har höga förväntningar på Apptus eSales och jag är övertygad om att vi kommer leva upp till dem, säger Simon Gustafsson, Nordic sales på Apptus.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

Hennes e-handel sprängde miljonen - använder psykologi

"Svensk e-handel för kvinnor".

Annons
Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Annons
Annons
Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta