Plattformsbyte gav H&M teknikstrul i e-handeln

Nylanseringen av kundklubben sammanföll med plattformsbyte.

I slutet av januari berättade vi att H&M relanserat sin kundklubb och infört fri frakt för klubbkunder.

LÄS ÄVEN: H&M:s motdrag mot nätjättarna - inför fri frakt

Annons

Detta var även något som de eventuellt kunde tänka sig att erbjuda till samtliga kunder i framtiden.

LÄS ÄVEN: H&M kan införa fri frakt för alla kunder

Plattformsbyte samtidigt

Dock blev starten för den nya kundklubben inte riktigt som klädjätten hade tänkt sig. Samtidigt som nylanseringen genomfördes nämligen även ett plattformsbyte, vilket orsakade vissa tekniska problem i e-handeln.

- Anledningen till att ett antal kunder i Sverige upplevt vissa tekniska problem med den nya kundklubben, är att man samtidigt som man lanserade också bytte till en ny teknisk plattform, skriver Amanda Larsson vid H&M:s presstjänst till Ehandel.se. 

Nu ska det dock gå att beställa som vanligt igen.

- Det mesta av de tekniska problemen på hm.com/se verkar nu vara lösta, sammanfattar Amanda Larsson.

Annons