Annons

Plattformsbyte gav H&M teknikstrul i e-handeln H&M:s nystart för kundklubben blev inte så rosenskimrande som de hoppats på

Plattformsbyte gav H&M teknikstrul i e-handeln

2018-02-12 14:19

Nylanseringen av kundklubben sammanföll med plattformsbyte.

I slutet av januari berättade vi att H&M relanserat sin kundklubb och infört fri frakt för klubbkunder.

LÄS ÄVEN: H&M:s motdrag mot nätjättarna - inför fri frakt

Detta var även något som de eventuellt kunde tänka sig att erbjuda till samtliga kunder i framtiden.

LÄS ÄVEN: H&M kan införa fri frakt för alla kunder

Annons
Annons

Plattformsbyte samtidigt

Dock blev starten för den nya kundklubben inte riktigt som klädjätten hade tänkt sig. Samtidigt som nylanseringen genomfördes nämligen även ett plattformsbyte, vilket orsakade vissa tekniska problem i e-handeln.

- Anledningen till att ett antal kunder i Sverige upplevt vissa tekniska problem med den nya kundklubben, är att man samtidigt som man lanserade också bytte till en ny teknisk plattform, skriver Amanda Larsson vid H&M:s presstjänst till Ehandel.se. 

Nu ska det dock gå att beställa som vanligt igen.

- Det mesta av de tekniska problemen på hm.com/se verkar nu vara lösta, sammanfattar Amanda Larsson.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Apoteksgruppen ska utveckla sin e-handel - internrekryterar

Han ska transformera bolaget.

Annons
Annons
Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

Fraktutmanaren tar in nära 40 miljoner kronor

"Stor potential inom last mile".

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

Butiker lämnar PostNord - måste hitta nya leveranslösningar

"Amazon kommer utelämna de lokala aktörerna".

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Över sex år i landet - nu börjar Amazon sälja varor

Klurig logistik?

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Omnikanalhandlaren utökar sin satsning på B2B

Allt från OEM-tillverkning till företagsabonnemang.

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Appen som blev en nätbutik - omsatte 5 miljoner på ett halvår

Ska stävja Zalando och Boozt.

Fracklagret:

Fracklagret: "De flesta butiker bara gnäller på e-handel"

Nischad e-handel passerar 3 miljoner kronor.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Efva Attling söker:

Social Media Specialist

Cissi och Selma söker:

E-Commerce Manager /webshopsansvarig

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta