Annons

Pop-Up-Butiken blir mer avancerad och permanent

Pop-Up-Butiken blir mer avancerad och permanent

2013-02-04 08:57

Tillfälliga butiker för att visa upp sitt nätutbud blir allt vanligare bland e-handlare. Inte bara utomlands utan även i Sverige. För bara några dagar sedan ska Nelly satt up en temporär butik i Kungsträdgården. Aether i Kalifornien har nu tagit konceptet till en ny nivå.

Dessa temporära pop-up-butiker är oftast ganska små och många gånger har de ett annorlunda utseende som t.ex. Adidas skolåda. Butikerna skall förstås visa upp en del av nätutbudet och locka folk till nätbutiken.

Ett företag vid namn Aether Apparel har nu tagit pop-up butiken till en ny nivå och gjort den relativt permanent.

Containrar är mångsidiga

För att skapa butiken har de använt något som e-handlare ofta stöter på i sin vardag, containrar. Det är inte första gången containrar används för att skapa en tillfällig butik men Aethers skapelse är förmodligen den mest ambitiösa.

Aether är ett klädföretag med bas i Kalifornien och har 85 procent av sin försäljning via nätet, det är alltså primärt en nätbutik. Företaget har nu staplat tre containrar på en parkeringsplats i San Francisco. Vad de skapat med tre gråa metallådor är dock ganska häftigt och bör absolut kollas in nedanför:

via: TheVerge

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

De ska linda in Sveriges nyfödda konsumenter

Ny e-handel är född.

Annons
Annons
Landet som vill slippa globala regler i <nobr>e-handeln</nobr>

Landet som vill slippa globala regler i e-handeln

71 mot tre.

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Nu är de ute och cyklar - poppis med cykelleveranser

Kanske snart en standard?

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

Slog rekord i klagomål - fick kompensera med 25 miljoner

748 000 anmälningar.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

MediaMarkts nya säljkanal - kan nå miljoner

Ska sälja gamla produkter.

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Tappade sin CFO till Lyko - nu gör Nelly ny topprekrytering

Ersättaren hittad.

Valutakrisen: "Nettoeffekten för handeln är tyvärr dålig"

Svensk Handels chefsekonom varnar för följderna av den svaga valutan.

Annons
Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta