Annons

Porsche rullar ut ny e-handel för att stärka varumärket Porscheprylar nu till salu på nätet

Porsche rullar ut ny e-handel för att stärka varumärket

2016-01-25 10:51

Bilmärkets butik i Stockholm satsar på försäljning av brandingprodukter genom att lansera ny webbshop.

För att stärka företagets varumärke har Porsche Center Stockholm lanserat en ny e-handel som riktar sig till svenska konsumenter. I webshopen finns brandingprodukter i form av bland annat tröjor, jackor och kaffekoppar med Porsches logga till försäljning.

Porsche Center Stockholms nya webbutik ska enligt ett pressmeddelande ha fokuserat på en ren och tydlig produktsida, samt en design som är tänkt att öka konverteringen. Bakom e-handeln står reklambyrån Soluzions och leverantören Carismar.

- Vi är väldigt stolta över att vi tilldelades uppdraget och tycker såklart att det är jättespännande att arbeta med ett varumärke som Porsche. Hela vårt utvecklings och produktionsteam har arbetat väldigt hårt inför lansering och vi är väldigt nöjda över resultatet, säger Johan Carlmark, VD på Carismar.

Inga planer på att sälja bilar online

Enligt en undersökning som kom 2015 kan hälften av svenskarna tänka sig att köpa en bil på nätet. Men för närvarande får den som vill inhandla en Porsche fortfarande bege sig till en fysisk butik.

Annons
Annons
- I dagsläget går det inte att köpa bilar eller bildelar på sajten. Hur den långsiktiga planen ser ut kan jag inte svara på, säger Johan Carlmark.

Förtydligande: Det är Porsche Center Stockholm och inte Porsche eller Porsche Sverige som driver den nya webbshopen.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Annons
E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

E-handlarnas miljötänk påverkar försäljningen online

Ny nordisk e-handelsrapport.

Annons
Annons
Han lämnar Nelly -  tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Han lämnar Nelly - tar över ansvaret för Lykos ekonomi

Tar plats i koncernledningen.

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

Amazon-konkurrenten sålde för 124 miljarder dollar i Q1

E-handelsökade med 37 procent.

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

19-årigt modevarumärke försatt i konkurs

Kunde inte framgångsrikt avsluta rekonstruktionen.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Helgspecial: Vad gör kunderna när matbutikerna tar ställning?

Bra eller dåligt att sluta med flyg och kött?

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

Wish-cheferna om planen för att få tillbaka de svenska kunderna

"Fortfarande inte tillbaka där vi var".

Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Emeet: Knytkonferensen återgick till sin grundidé

Grymma sessioner, raka danskar och karaoke in i natten.

Annons
Annons
Kina ratas när svenskarna vill <nobr>e-handla</nobr> hållbart

E-barometern: Kina ratas när svenskarna vill e-handla hållbart

Kan även tänka sig att betala fem kronor extra för miljövänlig frakt.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Glitter International söker:

E-Commerce Coordinator

XXL Sport och Vildmark söker:

E-commerce Manager

Boozt Fashion söker:

Google Analytics Specialist

Ehandelse AB söker:

Erfaren nyhetsreporter med starkt e-handelsintresse


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta