Annons

PostNord följer Webhallens nordiska expansion

PostNord följer Webhallens nordiska expansion

2014-06-10 09:03

Webhallen fortsätter att expandera i Norden och försäljningen på nätet ökar stadigt. Något som gjort att man nu stärker samarbetet med PostNord. Fraktbolaget fortsätter därmed att stå för all logistik både till e-handelskunder och direkt till Webhallens butiker i hela regionen.

Webhallen, som sedan våren 2013 ägs av norska Komplett, inledde sin nordiska expansion i mitten av 2012, och finns nu i Sverige, Dammark och Finland. Näst på tur står Norge, och som man påpekat tidigare, går vägen till framgång via multichannel och man satsar lika brett på webbförsäljning som på fler butiker.

– Vi har alltid betraktat våra fysiska lokaler som butiker och inte bara pick up-points. Butikerna lagerhåller stora delar av vårt sortiment vilket är viktigt, men förutom försäljning har de även ett marknadsföringsvärde. Det är extra viktigt när vi går in på nya marknader, säger Erik Estberg, CFO på Webhallen.

Allt levereras från Stockholm

Webhallen har idag 12 fysiska butiker, och även om man gör det bra, så ska majoriteten av försäljningen ske online. Det har ökat Webhallens behov av logistiktjänster, och därför har man nu valt att fördjupa samarbetet med PostNord som logistikpartner i Norden.

Samtliga leveranser till alla länder sker från centrallagret i Fruängen söder om Stockholm, och PostNord kommer att leverera allt från enstaka varubrev till stora pallar. Det innebär att man kommer att sköta stora och små leveranser till butiker, ombud och direkt hem i kundens postlåda.

– Vi har mycket releaser av både spel och hårdvara och det är vitalt för Webhallen att dessa produkter kommer fram på rätt dag. Leveranssäkerheten är A och O och här är PostNord överlägsna. Därför är vi glada att ytterligare stärka vårt goda samarbete nu när vi fortsätter vår expansion i Norden, säger Erik Estberg.

 

Källa: Press
Foto: Webhallen

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta