PostNords E-specialist om deras fokus under Emeet

E-handelskonferensen Emeet närmar sig med stormsteg. En av våra trogna partners till detta evenemang är PostNord som bland annat ställer upp med sitt fina huvudkontor i Stockholm. Vi är förstås intresserade av att veta vad PostNord kommer ta upp under detta intensiva kunskapsmöte och ställde därför några frågor till deras e-handelsspecialist Arne Andersson.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

PostNord vill främja Svenska e-handlares utveckling och ser det som självklart att ställa upp som partner och deltagande företag och därigenom möjligöra för e-handlare att sprida sina egna erfarenheter och ta del av andras för att utveckla sin affär. Emeets upplägg är outstanding för detta.

Annons

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Vi följer e-handeln väldigt noga och ger bland annat ut olika e-handelsrapporter som exempelvis e-barometern, e-handeln i Norden och e-handeln i Europa, dessutom har vi en e-handelsgrupp som koncentrar sig på affärsutveckling för e-handeln inom målgruppsanalys, marknadskommunikation och logistik.


Torstein och Mats in action på
PostNord ecommerce affärsutveckling

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Vi planerar att koncentrera oss kring målgruppsanalys, att lära känna sin kund extremt mycket blir livsavgörande för svenska e-handlare för att kunna konkurera med utländska aktörer och här har vi hög kompetens som kommer att ge deltagarna mer kunskap och vägledning inom detta område.

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Vi lanserar varubrev retur, kanske inte en tjänst som tar oss alla in i framtiden men som underlättar returer för konsumenterna.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Annons

Det är tre saker som upptar många handlares tid just nu:

  1. Omnichannel och hur ska de organisera sig för detta och hur de ska lyckas sprida företagets strategier till alla inom företaget.
  2. Målgruppsanalys och utveckla sina lojalitesprogram.
  3. Ökad tillgänglighet för konsumenten i form av valfrihet hur man vill ha sina försändelser (last mile).

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Vi har ännu inte bestämt vilka som ska få de eftertraktade plåtarna.

Om ni blir strandade på en öde ö och och får ta med er en nätbutik (att beställa saker ifrån), vilken skulle det vara?

Outnorth eller Skincity (om frun är med ).

Vi tackar Arne Andersson och PostNord för att de stöttar svensk e-handel och Emeet. Vill ni följa Arne så finner ni honom här på Twitter och på hans blogg där han delar sina tankar om branschen.

Annons