Annons

PostNords E-specialist om deras fokus under Emeet

PostNords E-specialist om deras fokus under Emeet

2014-10-15 10:13

E-handelskonferensen Emeet närmar sig med stormsteg. En av våra trogna partners till detta evenemang är PostNord som bland annat ställer upp med sitt fina huvudkontor i Stockholm. Vi är förstås intresserade av att veta vad PostNord kommer ta upp under detta intensiva kunskapsmöte och ställde därför några frågor till deras e-handelsspecialist Arne Andersson.

Varför är ni med på detta års Emeet som Partner och deltagande företag?

PostNord vill främja Svenska e-handlares utveckling och ser det som självklart att ställa upp som partner och deltagande företag och därigenom möjligöra för e-handlare att sprida sina egna erfarenheter och ta del av andras för att utveckla sin affär. Emeets upplägg är outstanding för detta.

Vad gör ni som företag för att driva e-handeln framåt mer än att stötta Emeet?

Vi följer e-handeln väldigt noga och ger bland annat ut olika e-handelsrapporter som exempelvis e-barometern, e-handeln i Norden och e-handeln i Europa, dessutom har vi en e-handelsgrupp som koncentrar sig på affärsutveckling för e-handeln inom målgruppsanalys, marknadskommunikation och logistik.


Torstein och Mats in action på
PostNord ecommerce affärsutveckling

Under Emeet kommer e-handlare diskutera olika heta ämnen i branschen. Ni som Partner kan förstås också lyfta ett ämne som ni vill diskutera. Vad har ni planerat för gridden?

Vi planerar att koncentrera oss kring målgruppsanalys, att lära känna sin kund extremt mycket blir livsavgörande för svenska e-handlare för att kunna konkurera med utländska aktörer och här har vi hög kompetens som kommer att ge deltagarna mer kunskap och vägledning inom detta område.

Vilken är nästa tjänst eller funktion som ni kommer erbjuda e-handlarna och som ni hoppas kunna ta oss alla in i framtiden?

Vi lanserar varubrev retur, kanske inte en tjänst som tar oss alla in i framtiden men som underlättar returer för konsumenterna.

Vad finner ni mest intressant inom svensk och internationell e-handel just nu?

Det är tre saker som upptar många handlares tid just nu:

  1. Omnichannel och hur ska de organisera sig för detta och hur de ska lyckas sprida företagets strategier till alla inom företaget.
  2. Målgruppsanalys och utveckla sina lojalitesprogram.
  3. Ökad tillgänglighet för konsumenten i form av valfrihet hur man vill ha sina försändelser (last mile).

Som Partner till Emeet har ni fått några värdefulla biljetter till detta evenemang. Vilka kommer få dessa biljetter och är det någon vi ska hålla utkik efter?

Vi har ännu inte bestämt vilka som ska få de eftertraktade plåtarna.

Om ni blir strandade på en öde ö och och får ta med er en nätbutik (att beställa saker ifrån), vilken skulle det vara?

Outnorth eller Skincity (om frun är med ).

Vi tackar Arne Andersson och PostNord för att de stöttar svensk e-handel och Emeet. Vill ni följa Arne så finner ni honom här på Twitter och på hans blogg där han delar sina tankar om branschen.

Annons
Annons

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Annons
Motorsweden kör sitt eget race

Videointervju: Motorsweden kör sitt eget race

Stärker sitt varumärke genom återförsäljare.

Annons
Annons
Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

Lush dissar över 1 miljon följare på sociala medier

"Trötta på att slåss med algoritmer".

Landet där Amazon förlorade fajten om <nobr>e-handeln</nobr>

Landet där Amazon förlorade fajten om e-handeln

Ger upp efter 15 år.

Sveriges mest <nobr>e-handelsvänliga</nobr> stad

Sveriges mest e-handelsvänliga stad

Klättrade 124 platser.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Svensk e-handel omsatte 268 miljarder kronor

Varor tar andelar av resor.

Jula ökade med 26 procent -

Jula ökade med 26 procent - "Når nya kundgrupper online"

Sen påsk firas i e-handelsvärlden.

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

Cykelbolagets investerare, vänner och familj får hjälpa till

"Hade nog inte räknat med att växa så pass snabbt".

Annons
Annons
Qliros Q1:

Qliros Q1: "CDON Marketplace ökade kraftigt försäljningen"

"Nettoomsättningen minskade 31 procent".

Annons
Jobb på Ehandel.se

OK-Förlaget söker:

Marknadsförare med digital kompetens

Bythjul Norden AB (www.bythjul.com) söker:

Category Manager

iDeal of Sweden söker:

CRM Manager

JFR E-COMMERCE AB söker:

Content Creator


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta