Annons

Posten fick ta emot pris för sitt E-handelstest

Posten fick ta emot pris för sitt E-handelstest

2012-11-30 09:17

Posten tog hem segern i producentkategorin i årets upplaga av reklamtävlingen 100-wattaren för sin kampanj E-handelstestet. Postens test gick hem hos juryn men man lyckades även engagera sin målgrupp, e-handlarna.

Postens kampanj E-handelstestet, framtagen i samarbete med byrån Åkestam Holst, tog hem segern i kategorin Producent i årets upplaga av reklamtävling 100-wattaren. Målet med kampanjen var att befästa Postens position som e-handlarens bästa vän och knyta e-handelsföretagen till sig och bli deras huvudsakliga distributions- och logistikpartner.

Kampanjen som är ett nätbaserat test hjälper e-handlare jämföra sin verksamhet med andra framgångsrika e-handelsföretag genom att svara på ett antal frågor. Svaren jämförs sedan med svaren från 20 benchmark-företag och man får sen en nulägesrapport över sitt företag och tips på hur man kan bli mer framgångsrik.

Lyckades engagera en kräsen målgrupp

Femtusen e-handelsföretagare fick i en inbjudan chansen att förbättra sin verksamhet och sin e-handel med hjälp av testet. De som genomförde testet skapade samtidigt sitt eget DR-utskick, utan att ens veta om det. Testet går nu att göra på Ehandelstestet.se även utan en kod och inbjudan.

Tävlingen 100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer och juryns motivering till 100-wattaren lyder:
"Här visar Posten att de menar allvar med att vara e-handlarens bäste vän. Genom att kommunicera med hög relevans och respekt får man en stor del av den kräsna målgruppen att engagera sig en lång stund framför datorn med ett interaktivt DR-utskick. Och i efterhand kommer den överraskande poängen – att mottagaren i själva verket var medskapare av utskicket – till sig själv. Det smarta greppet övertygade både målgruppen och 100-wattsjuryn."




Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Vestager ska granska Amazon - stor utredning väntas

Ryktas bli officiellt i dagarna.

Annons
Annons
Schibsted:

Schibsted: "Blocket fortsätter att växa"

Nya siffror från Schibsted.

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Axfood går vidare med byggplaner för superlager

Klart för byggstart.

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Bambubolaget ska dubbla i år - spår 120 miljoner

Tripplade i fjol.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Loopia köper Binero för nära 400 miljoner kronor

Konsolidering inom webbhosting.

Klarna-utmanaren i sitt

Klarna-utmanaren i sitt "största samarbete någonsin"

"En enorm aktör".

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

Svensk-grundade Junkyard säljs till Norge

"E-handelskompetensen blir en perfekt match".

Annons
Annons
Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Anrik lyxkedja på väg mot konkurs

Höga hyror och e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports

iDeal Of Sweden söker:

Web Analyst

Topformula Healthcare AB. söker:

Online Merchandiser


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta