Postorderaktör fyller 25 år – firar med egen e-handel

Tar upp kampen om möbler på nätet.

Möbelföretaget Norrgavel grundades som ett postorderföretag i början av 1990-talet. Sedan dess har bolaget öppnat flera fysiska butiker och under 2016 uppnådde en omsättning på drygt 54 miljoner kronor.

Har satsat på inspiration

Nu fyller Norrgavel 25 år och har därför bestämt sig för att ta nästa steg i utvecklingen. Det har nämligen blivit dags att lansera en egen e-handel. Den har satts ihop med e-handelsleverantören Jetshop, och uppges vara särskilt inriktad på att ge kunderna inspiration. Bland annat ska den nya e-handeln visa upp Norrgavels möbler på ett flertal olika sätt.

Annons

- Vårt fokus har varit att bidra med kompetens kring inspiration och funktion för bästa möjliga kundupplevelse och att e-handeln lever upp till kundens förväntningar på varumärket, säger Daniel Pettersson, ansvarig projektledare på Jetshop, i ett pressmeddelande från leverantören.

Ville undvika långa prislistor

En utmaning i framtagandet av den nya e-handeln var att Norrgavels möbler skapas utifrån att kunden gör individuella val, vilket man förstås ville visa upp på ett tilltalande sätt.

- Samtidigt ville vi visa bredden i vårt sortiment utan att kunden skulle fastna i långa och krångliga prislistor. Det har Jetshop löst snyggt, säger Sofie Richter, marknadschef på Norrgavel.

Norrgavels webbshop öppnade för beställningar tidigare i veckan, men uppges på sajten vara under fortsatt utveckling den närmsta tiden.

Annons