Prenumeration på nyttiga snacks ett lyckat recept

NatureBox är prenumerationstjänsten för nyttiga snacks och mellanmål som vuxit i rasande fart. Under 2012 skickade man ut 50 000 boxar, i år räknar man med nå över 1 miljon. På sju månader har man även lockat till sig 10,5 miljoner dollar i riskkapital.

NatureBox är en av USA:s ledande aktörer när det gäller nyttiga snacks och mellanmål på nätet. Företaget startade sin verksamhet i januari 2012 när man såg att det fanns en outnyttjad marknad med amerikanska konsumenter som letade efter mer hälsosamma alternativ mellan sina måltider.

Via deras prenumerationstjänst får kunder varje månad en ny box med naturliga och hälsosamma mellanmål och snacks. NatureBox har i dag över 100 produkter i sitt sortiment och deras affärsidé har fått ett varmt mottagande. Under 2012 skickade man ut 50 000 boxar, i år räknar man med att skicka ut mer än 1 miljon boxar.

Annons

– Alla älskar att fika och om det vore möjligt skulle de flesta av oss göra det till en del av en hälsosam och välbalanserad livsstil. Vår strategi är att erbjuda den amerikanska konsumenten ett enkelt och personligt sätt att njuta av friska och läckra snacks, säger Gautam Gupta, vd för NatureBox.

Ska förbättra tjänsten och öka kundbasen

Att intresset för NatureBox ökat rejält under det senaste året är ingen överdrift. I dag har man runt 450 000 besökare per månad på sin sajt och deras Facebook-sida har mer än 477 000 ”likes”. Man har även lyckats locka till sig en hel del investerare.

Under de senaste sju månaderna har man fått in 10,5 miljoner dollar i extra kapital. Det senaste tillskottet på 8,5 miljoner dollar kommer man att använda för att förbättra sin nuvarande tjänst och utöka sin kundbas. En av investerarna som tror på tjänsten är General Catalyst Partners som varit med från start.

– NatureBox har på ett utmärkt sätt svarat på konsumenternas behov av mellanmål som inte bara är bra för dig, utan även går att äta i farten, något som fått ett tydligt gensvar. Jag ser fram emot att se företaget fortsätta förbättra sin tjänst med ett större produktutbud och ökad möjlighet för prenumeranter att anpassa sin NatureBox-upplevelse, säger Neil Sequeira, vd för General Catalyst Partners.

 

Källa: WSAV

Annons
Annons