Prenumerationstjänst lanserar separat E-handel

Företaget bakom prenumerationstjänsten Groomingbox.com breddar sin verksamhet. Nu kompletterar man tjänsten med en e-handel där kunden kan köpa produkterna separat. Samtidigt utökar man sitt sortiment med kosttillskott och klockor.

För ungefär två månader sedan lanserades sajten Groomingbox.com. En global prenumerationstjänst för män som tillhandahåller rakprodukter, groomingprodukter och accessoarer. Nu utvecklar gänget bakom den tjänsten sin idé och lanserar även en e-handel, GroomingFactory.com.

– Marknaden för groomingprodukter växer snabbt och domineras i dag av detaljhandelskedjor. Men vi ser nu hur konsumtionen skiftar från traditionell detaljhandel till modern e-tail, en stor möjlighet för vår verksamhet. I dag finns det en brist på globala e-handelstjänster för män som erbjuder allt en man behöver, från rakhyvlar till kosttillskott, säger Alicja Chlebna, vd och medgrundare av Groomingbox International AB.

Annons

Till ordinarie pris

Tanken är att GroomingFactory.com ska fungera som en kompletterande lösning för Groomingbox.com. De produkter som finns där kommer även finnas i den nya e-handeln till ett ordinarie pris. Men man kommer även att erbjuda ett bredare sortiment än via sin prenumerationstjänst, som till exempel klockor och kosttillskott.

– Vår ambition är att bli en av de mest igenkända nätbutikerna när det gäller grooming för män. Vi vill ge våra kunder en positiv shoppingupplevelse och en smart helhetslösning där varje gentleman kan köpa sin favoritprodukter inom grooming, hygien och kosttillskott på ett ställe och samma ställe, säger Alicja Chlebna.

 
Källa: Press

Annons