Annons

Prenumerationstjänsten som tar dig på en resa

Prenumerationstjänsten som tar dig på en resa

2014-02-28 14:13

Att ta med sig souvenirer hem ifrån resan kan vara ett roligt sätt att minnas sina tidigare strapatser. Men nu finns det ett nytt sätt att uppleva lokala produkter och delikatesser från världens alla hörn, utan att resa upp alla sina surt förvärvade pengar.

Självklart är det inget som slår själva resandet. Många av oss har dock inte möjligheten att vara på ständigt resande fot. Men nu finns det ett smidigt sätt att få uppleva världen utan att lämna hemmets lugna vrå.

Try The World är en ny prenumerationstjänst som varannan månad skickar hem en låda full med lokalt inköpta varor från länder världen över.

– Vi utnyttjar expertisen hos lokalbefolkningen för att välja ut de bästa produkterna från varje land så att våra användare får en äkta och härlig upplevelse för alla fem sinnen varje gång de öppnar en av våra lådor. Vi ser framför oss hur Try The World kommer att bli ett sätt för resenärer att dela med sig av sina erfarenheter av att upptäcka olika kulturer runt om i världen, säger medgrundaren David Foult.

Paris först ut

Lådan kostar 45 dollar och nästa stad prenumeranterna får uppleva är Frankrikes huvudstad, Paris. Inuti lådan ska det bland annat finnas tips på sevärdheter, filmer och musik men även lite godsaker som smörkolor, tee, nougat och marmelad från Alain Milliat, samt chokladpulver från Confitures à L'Ancienne.

Parislådan skickas ut i slutet av mars och efter det följer Tokyo och Rio. Try The World lanserades i full skala i september 2013 och ska sedan starten ha sålt ett tusental lådor. Tjänsten är dock än så länge bara tillgänglig i USA och Kanada.

 

Källa: TechCrunch

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

Annons
Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Sveriges första klimatneutrala e-handel ska nå 20 miljoner

Stora utmaningar - men lika stor potential.

Annons
Annons
Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

Footway skalar upp rejält - behöver omedelbart öka lagret

“Tio gånger Footways nuvarande ordervolym”.

6000 säljare hoppar på <nobr>e-jättens</nobr> nya betallösning

6000 säljare hoppar på e-jättens nya betallösning

Har hanterat över en halv miljard dollar.

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp <nobr>e-handeln</nobr>

30 år gammalt företag i konkurs - sköt upp e-handeln

Minusresultat i nio år.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Apotekets e-handel står för nästan 10 procent

Resultatet sjönk.

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Sportamore omsatte en kvarts miljard under Q2

Tillväxt på 18 procent.

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Nya rekord trots prissättningsfel och strejker

Bättre än Black Friday och Cyber Monday kombinerat.

Annons
Annons
IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

IKEA stänger ner sin enda fabrik i USA

300 personer påverkas.

Annons
Jobb på Ehandel.se

Gudrun Sjöden Design AB söker:

Produktägare

Lomax Sweden AB söker:

Online Marketing Assistant - Helsingborg - Lomax Sweden AB

Plantagen Sverige AB söker:

Junior Webbredaktör

MM Sports söker:

Inköpare till MM Sports


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta