Prisjakt snittade 900k unika i veckan under E-julen

Prisjakt meddelade igår att de hade 900 000 unika besök i snitt, varje vecka, under december. De har nu släppt sin lista över de mest populära produkterna förra året och underlaget bör vara ganska bra med den besöksmängden.

Magnus Bengtsson, på Prisjakt, mailade oss samtidigt och berättar hur man med deras tjänst Prisjakt Analytics kan ta fram alla populära produkter inom en viss kategori och på så vis börja sälja produkter som redan är populära.

Annons

"Funktionen finns som en del av Prisjakt Analytics och visar alla populära produkter som en e-handlare saknar i sitt sortiment inom de kategorier de har produkter. Riktigt coolt och en praktisk funktion, som jag inte tror alla känner till."

Även om det uppenbarligen är reklam för Prisjakt Analytics så har givetvis Magnus en poäng. De sitter på bra data som förmodligen många e-handlare kan dra nytta av.

De har nu sammanställt listan över årets mest populära prylar och här är "vinnarna":

  • Årets favoritmobil 2011
    Samsung GT-i9100 Galaxy S II
  • Årets favoritspel 2011
    Battlefield 3
  • Årets favoritkonsol 2011
    Sony Playstation 3 Slim 320 GB
  • Årets favoritlaptop 2011
    Asus Zenbook UX31E-RY012V
  • Årets favorit-TV 2011
    Samsung UE55D8005
  • Årets favoritkamera 2011
    Canon EOS 550D

Eftersom vi kände på oss att Battlefield 3 skulle bli populärt i e-handeln köpte vi in tre exemplar till redaktionen redan i november. Läs mer om vilka produkter som var populära förra året i deras pressmeddelande.

Annons