Annons

Prisjakts kodtrick: Inte helt lätt att upptäcka på egen hand

Prisjakts kodtrick: "Använder ofta humor när vi rekryterar"

2018-05-09 16:00

Hittar du hinten? I så fall kanske du platsar hos företaget.

"Så du är nyfiken på källkoden, då kanske du är den vi söker".

Med de raderna försöker Prisjakt hitta en ny utvecklare att anställa. Och företaget har kommit på ett minst sagt smidigt knep för att hålla oönskade jobbansökningar borta. För att hitta meddelandet ovan måste du nämligen först ha klickat dig in på Prisjakts källkod.

Humor har get bra respons

Den lite ovanliga jobbannonsen har - sedan den väl upptäcktes - fått spridning på nätet. På sociala medier har den bland annat belönats med omdömen i stil med "den roligaste jobbannonsen jag har sett".

- Vi använder ofta humor som grepp när vi rekryterar. Det ligger väl i linje med vår identitet som bolag men är också något som resulterat i massor av fin respons och nästintill virala platsannonser, berättar Hannah Johansson, intern kommunikationschef på Prisjakt, för Ehandel.se.

LÄS ÄVEN: Sverige hyllar Prisjakts annons: "Helt galen respons"

Annons
Annons

"Alltid på jakt efter duktiga utvecklare"

Enligt Hannah Johansson beskriver gänget på Prisjakt ofta sig själva som "nördar", eftersom de menar att en nörd är någon som är nyfiken och "passionerad i sina intresseområden".

- Vi tror att det krävs en nörd för att hitta den lilla hinten i källkoden. Och gör man det så är man kanske någon vi skulle vilja jobba med, motiverar hon.

Kan du säga något om hur just den annonsen har gått hittills?

- Jag har tyvärr inga siffror på vad den genererat då texten i källkoden inte hänvisar till en specifik annons, utan just nu bara fungerar som en väg in för spontanansökningar. Precis som andra i vår bransch är vi alltid på jakt efter duktiga utvecklare.

Johanna Allhorn

Chefredaktör

Leder det dagliga arbetet med vårt redaktionella innehåll. Brinner för att hitta det senaste och hetaste inom e-handelsbranschen. Har tidigare varit reporter för flera nyhetsmedier och har erfarenhet från både dagspress och TV.

Annons
Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Modehandlaren om att starta TV-kanal på Instagram

Ny het funktion.

Annons
Annons
Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Happy Socks-grundarnas nya näthandelsprojekt i kris

Utförsäljning med 50 procents rea i e-handeln.

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Svenskt företag fälls för omslagsbild på Facebook

Fruktfajt med fällande utgång.

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Adlibris storsatsar på nytt lager - bygger ut med 5300 kvadrat

Kan bli större än Apoteas.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

Så ska MediaMarkt krossa konkurrenterna - erbjuder hämtning efter 30 minuter

"Handlar framförallt om att tillgodose kundens behov".

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Elgigantens e-handel ökade med 32 procent

Kedjan har en tredjedel av den svenska elektronikmarknaden.

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Gravtester och alkomätare i söktoppen hos Fyndiq just nu

Men vad folk faktiskt köper är en annan femma.

Annons
Annons
Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Whiteboards för en halv miljon när e-handlare crowdfundar

Finansierat kampanjen med 189 procent.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Sportamore söker:

Purchaser (Sportswear)

Tenson söker:

E-commerce Manager

Viron Media AB söker:

Webmaster

Lagerhaus AB söker:

Community Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta