Qliro Group sålde för 180 miljoner under Black Friday

Den gångna fredagen blev e-handelsbolagets mest intensiva dag någonsin med rekordförsäljning över hela gruppen.

I helgen har det varit stor reafest, både på och utanför nätet, och flera e-handlare gnuggar nu händerna efter trafik- och orderökningar. Ett e-handelsföretag som säger sig vara väldigt nöjda med resultatet är Qliro Group och totalt genererade gruppens sajter en nettoförsäljning på drygt 180 miljoner kronor under Black Friday.

– Qliro Groups e-handelsbutiker attraherade fler än 3,5 miljoner besök, vilket motsvarar en ökning med över 50 procent jämfört med det tidigare rekordet från förra årets Black Friday, säger Paul Fischbein, VD och koncernchef för Qliro Group.

Annons

CDON i topp

Under dagen såldes det omkring 800 000 varor och i genomsnitt såldes mer än 9 produkter varje sekund. Gruppens största butik CDON ska ha gått särskilt bra och rapporterar fler än 130 000 order och en försäljningsökning på över 80 procent.

Något som säkert glädjer CDON:s nytillträdde VD, Magnus Fredin, som just nu är i full färd med omställningsarbetet och att optimera och transformera e-handelssajten och bolaget till en marknadsplats.

– Vi slog våra egna förväntningar med råge och försäljningen i gruppen nästan fördubblades jämfört med Black Friday förra året, säger Paul Fischbein.

Annons