Annons

Qliro ska fixa cashen åt Outdoorexperten Outdoorexperten laddar för tillväxt med Qliros lösning i kassan

Qliro ska fixa cashen åt Outdoorexperten

2018-02-28 10:11

Ska leverera ny betallösning till e-handeln.

Qliro Group har inlett ett samarbete med e-handelsföretaget Outdoorexperten, som säljer fritidsprodukter. Tanken är att Qliro nu ska leverera en ny betallösning för Outdoorsexpertens e-handel. Lösningen ska vara byggd specifikt efter e-handlarens önskemål.

Anpassat för 120 miljoner

Ett av dessa ska ha varit att betallösningen ska vara anpassad efter Outdoorexpertens storlek, vilket i dagsläget motsvarar en omsättning på runt 120 miljoner kronor.

- Outdoorexperten har vuxit varje år sedan starten 2005, och samarbetet med Qliro kommer att vara viktigt för oss i vår fortsatta tillväxtresa. Betallösningar är en mycket viktig del av kundupplevelsen och med Qliro får vi en flexibel och lyhörd samarbetspartner som levererar en lösning anpassad efter våra behov, säger Outdoorexpertens vd Pierre Breznik i ett pressmeddelande.

LÄS ÄVEN: Eequity investerar 20 miljoner i Outdoorexperten

Annons
Annons

Norska sajten får samma lösning

Under 2017 gick Outdoorexperten också in i Norge och även den sajten ska nu omfattas av den nya betallösningen.

- Vi är mycket glada över att inleda detta samarbete med Outdoorexperten och ser fram emot att tillsammans utveckla deras kunderbjudande. Med ett starkt fokus på kundupplevelsen vill vi i varje samarbete skapa de bästa förutsättningarna för att våra partners ska fortsätta att växa på ett framgångsrikt sätt, säger Marcus Lindqvist, vd för Qliro Group.

Michell Grönlund

Reporter

Tidigare jobbat på både lokala och rikstäckande nyhetsmedier inom tidning, radio och TV. Utbildad journalist och researcher.

 michell@ehandel.se

Annons
Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Fullt till sista plats när B2B-eliten intog Stockholm

Starkt startfält till årets stora premiär.

Annons
Annons
PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

PostNord avslöjar detaljerna i den stora skåpsatsningen

Inga tangentbord eller pinkoder.

Intersport:

Intersport: "Ska aldrig behöva säga nej till en affär"

Personalen utbildas i specialanpassade surfplattor.

<nobr>E-handelns</nobr> vårdslösa utnyttjande av transporterna

Krönika: E-handelns vårdslösa utnyttjande av transporterna

Lars Sjölund, från företaget Ossoami, om hur vi måste ta vårt ansvar för miljön. Annars kan konsumenterna bojkotta e-handeln.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

Lush: Både omsättning och resultat sjönk

"Ett tuffare år för oss".

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Dibs e-handelskassa firar 1000 - börjar testa Swish

Swish, swish, swish.

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med <nobr>e-handlare</nobr>

Varubreven får gratis extratjänst - framtagen med e-handlare

PostNords Varubrev ändras igen!

Annons
Annons
Lokal butik öppnar e-handel:

Lokal butik öppnar e-handel: "En överlevnadsstrategi"

Följare på sociala medier krävde en e-handel.

Annons
Jobb på Ehandel.se

AB Skruvat Reservdelar söker:

Nu söker vi en Content Manager till Skruvat

Morjas söker:

E-Commerce Manager till Morjas

Edblad söker:

Social Media & Influencer Manager

Scandiweb AB söker:

Sales Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta