Annons

Rabble vill öka M-handeln med en lila fredag

Rabble vill öka M-handeln med en lila fredag

2013-03-01 10:51

Med inspiration från amerikanska Black Friday och e-handelns Cyper Monday, vill positionerings-tjänsten Rabble skapa en mobil motsvarighet. Med eventet Purple Friday hoppas man under den kommande helgen få konsumenter att e-handla efter mobil inspiration.

Med start i dag kommer geopositionerings-tjänsten Rabble, som erbjuder mobila erbjudanden att arrangera eventet Purple Friday. Tillsammans med flera stora e-handelsaktörer som CDON, Heppo och Bubbleroom hoppas man under den kommande helgen locka till köp via inspiration från mobilen.
– Vi tror på kombinationen av cross device beteende och under snart ett år har vi bevisat att det funkat. I med Purple Friday tar vi nästa steg i vår satsning på e-handlare genom att ge konsumenterna ett starkt incitament till att shoppa hos e-handlare stora som små efter att ha sett det i mobilen först, säger Simon Wallén, medgrundare av Rabble.

Hoppas på en miljon klick

Eventet startar redan på fredag förmiddag och under dagen kommer man successivt att presentera nya e-handlare i sin app, och i olika social medier.

Målet med Purple Friday är att öka m-handeln, oavsett om det är i en mobil eller inte, så ska mobilen vara den drivande kraften till att ett köp hos en e-handlare genomförs. Rabble hoppas att uppnå minst en miljon klick i applikation under fredagen.

– Detta är vårt försök att arrangera en form av mobil "Black Friday" men enbart fokus på e-handlare. Syftet är att chocköka försäljningen för e-handlare från mobila enheter, eller där den mobila enheten har gett inspiration till att genomföra köp hos en e-handlare, säger Simon Wallén.

 

Källa: Press

Annons
Annons

Jimmy Andersson

Reporter

Frilansjournalist med bakgrund inom sporten men som på senare år sadlat om. Skriver idag nästan uteslutande om e-handel, och allt runtomkring.

makr
2013-03-01 11:52

Undrar hur det går! Har precis testat men det finns ingen övergång från Rabble till butikens hemsida som talar för att man handlar via mobilen.

Som kund skulle jag vilja att jag skickades till butikens sida och att rabbatten lägger sig i varukorgen direkt istället för att jag skall hålla på och klippa och klistra i mobilen.

Annons
Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

Varning för andra och tredje advent! - då smäller det

December är en bergochdalbana.

Annons
Annons
Eventchefen efter Emeetfinalen:

Eventchefen efter Emeetfinalen: "Lite bittersweet att det är slut"

Turnén avslutades i Stockholm.

De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Extra: De bästa bilderna från Emeet Stockholm

Vilka var där?

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Hur stor blir Black Week 2018? - här hittar du svaret

Prognosen för Sveriges absolut största e-handelsvecka.

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Svenska Singles Day kan få ett enormt uppsving i år

Glöm inte bort världens största e-handelsdag.

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Qliros tredje kvartal - tillväxt i alla de tre benen

Betaltjänsten ökar mest.

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Världspostföreningen beklagar USA:s beslut att lämna

Generaldirektören vill snacka om saken.

Annons
Annons
Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

Anders Wallstedt blir ny vd för ICANIWILL - satsar globalt

"Vi kommer att anställa i hög takt nu".

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras <nobr>e-handel</nobr>

Sportamore låter varumärken sälja direkt via deras e-handel

Adidas först ut att testa.

Annons
Annons
Annons
Jobb på Ehandel.se

Rofa Design AB söker:

E-Commerce Manager till Rofa Design

Mapiful AB söker:

Social Media Manager

iDeal Of Sweden AB söker:

E-commerce Coordinator

Emakina DBG söker:

Business Unit Director E-commerce


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta