Rabble vill öka M-handeln med en lila fredag

Med inspiration från amerikanska Black Friday och e-handelns Cyper Monday, vill positionerings-tjänsten Rabble skapa en mobil motsvarighet. Med eventet Purple Friday hoppas man under den kommande helgen få konsumenter att e-handla efter mobil inspiration.

Med start i dag kommer geopositionerings-tjänsten Rabble, som erbjuder mobila erbjudanden att arrangera eventet Purple Friday. Tillsammans med flera stora e-handelsaktörer som CDON, Heppo och Bubbleroom hoppas man under den kommande helgen locka till köp via inspiration från mobilen.

– Vi tror på kombinationen av cross device beteende och under snart ett år har vi bevisat att det funkat. I med Purple Friday tar vi nästa steg i vår satsning på e-handlare genom att ge konsumenterna ett starkt incitament till att shoppa hos e-handlare stora som små efter att ha sett det i mobilen först, säger Simon Wallén, medgrundare av Rabble.

Annons
Annons

Hoppas på en miljon klick

Eventet startar redan på fredag förmiddag och under dagen kommer man successivt att presentera nya e-handlare i sin app, och i olika social medier.

Målet med Purple Friday är att öka m-handeln, oavsett om det är i en mobil eller inte, så ska mobilen vara den drivande kraften till att ett köp hos en e-handlare genomförs. Rabble hoppas att uppnå minst en miljon klick i applikation under fredagen.

– Detta är vårt försök att arrangera en form av mobil "Black Friday" men enbart fokus på e-handlare. Syftet är att chocköka försäljningen för e-handlare från mobila enheter, eller där den mobila enheten har gett inspiration till att genomföra köp hos en e-handlare, säger Simon Wallén.

 

Källa: Press

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!