Refunder topprekryterar och storsatsar på Social Shopping

"Vi kommer att gå mer mot social shopping".

Cashbacksajten Refunder, som delägs av bland annat e-handelsfonden eEquity, meddelar idag att man gjort en nyckelrekrytering. Victor Dahlborg, en av grundarna till Refunder, berättar att han har jobbat på rekryteringen i fyra år och den han har lyckats locka över till företaget är Tony Gunnarsson, som sägs vara en av nyckelspersonerna på PriceRunner.

- Jag har försökt rekrytera Tony till Refunder i fyra år, då han är en av de mest kompetenta och sympatiska personer jag jobbat med. Jag var själv på PriceRunner i sex år och vi hann genomföra en rad spännande projekt ihop som gav bra utdelning. Tony sitter på kompetens som vi kommer ha stor nytta av då vi nu kommer addera mer inspirerande innehåll på Refunder, säger Victor Dahlborg i ett pressmeddelande.

Annons

"Tonys erfarenheter kommer väl till pass"

Rekryteringen är dock inte det enda som händer hos Refunder som numera sägs ha 830 anslutna butiker i sin tjänst. Företaget ändrar nu kurs något och kommer att satsa mer på social shopping och influencers. Tony Gunnarsson sägs dock vara en pusselbit i denna nya resa.

- Refunders medlemmar hör till Sveriges mest aktiva e-handelskonsumenter och vår styrka ligger i hur vi aktiverar dem. Nu gör vi Refunder ännu mer till ett Social Shopping Community genom att ge våra medlemmar en mer personaliserad upplevelse och incitament att dela med sig till sina vänner. Under denna resa kommer Tonys erfarenheter mycket väl till pass säger, Fredrik Ohlsson, VD och medgrundare av Refunder.

Refunder ska nu satsa på mer inspirerande innehåll och inom kort släpps en ny kanal som företaget kallar ”Inspired By Refunder” och som ska drivas av influencers.

Annons