Annons

Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön Kristine W. Lium

Retach vill förlänga väskornas liv och spara på miljön

2018-12-13 13:20

Nätet den primära plattformen.

Sverige har fått en ny e-handel och ett nytt varumärke i Retach. Grundaren Kristine W. Lium berättar nu hur det hela startade.

- Retach är startad med en dröm om att ge nytt och förlängt liv till väskor som vi redan har. En dröm om att kunna variera väskor till olika kläder och anledningar. Ambitionen bakom Retach är att vi alla skall få skapa vår egna unika och individuella stil utan att behöva köpa nytt hela tiden, säger Kristine i ett mejl till Ehandel.se.

Den nya nätbutiken säljer egendesignade bag straps, alltså axelremmar för väskor. Tanken är att man enklare ska kunna variera sin väska och samtidigt slippa köpa nytt hela tiden. Det ska också bli lättare att skapa en unik och individuell väska.

- Du skall känna dig stolt av att bära en Retach bag strap på alla dina väskor, oavsett om de kommer från Gucci, Louis Vuitton eller Zara, säger Kristine.

"E-handel som huvudsaklig plattform"

Kristine är inte ensam med sin dröm om att förnya världens väskor, i sitt team har hon även med sig Anne Slaaen och André Wallenborg, som ska bidra med kunnande inom design och hantverk. Anne ska jobba med designen medan André ska säkra kvalitén.

Annons
Annons

Ett stort fokus sägs samtidigt ligga på miljötänket och produkterna ska vara tillverkade av återvunnet material eller material som blivit över i andra produktioner.

- Eftersom mycket av idéen handlar om att bidra till hållbarhet har vi en önskan om att fokusera på att ha vår sajt och e-handel som huvudsaklig plattform och försäljningskanal, säger Kristine.

Retach ska ha öppnat dörrarna till sin e-handel den 26 november 2018.

Julius Gunnilstam

Redaktör och tekniskt ansvarig

Har varit chefredaktör på Ehandel.se under flera år. Jobbar idag både på redaktionen och med det tekniska i bakgrunden. Författare av världens bästa nyhetsbrev Ehandelsnytt. Utbildad dataingenjör.

Annons
E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

E-handeln Otis Bikes om deras resa till miljonomsättning

Det amerikanska cykelbudet fick ge namn till Martins märke.

Annons
Annons
Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Exklusivt: Skincity växer med 27% - omsätter nu 350 miljoner

Har spikat lanseringsdatum för brittisk sajt.

Gekås nya storsatsning:

Gekås nya storsatsning: "Som e-handel fast bättre"

Deras egen variant av webbshop.

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

Svag start för pizzabottnar på nätet - nu tänker krögaren om

"Vi vågar prova oss fram och driva innovativa lösningar".

Annons
Annons

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu <nobr>e-handel</nobr>

Lågpriskedjan Primark tänker om - överväger nu e-handel

Kan lansera Click&Collect.

Leveranskritik mot MediaMarkt:

Leveranskritik mot MediaMarkt: "Har fått vissa utmaningar"

Beställningar från början av december har inte kommit fram.

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Apotea slår rekord igen - över 2 miljarder i försäljning

Nätapoteket går inte att stoppa?

Annons
Jobb på Ehandel.se

Hermine Hold söker:

Performance Marketing Specialist

Campadre söker:

Teamledare till största shoppingklubben på nätet i Norden, Campadre.

Jula Sverige AB söker:

e-handelsspecialist

BabyBjörn AB söker:

E-commerce Store Manager


Om Ehandel.se

Vi är en objektiv community och nättidning utan ägarintresse från leverantörer. Vårt mål är att främja svensk e-handel genom att sprida kunskap.

Kontaktinformation

info@ehandel.se

Vill du annonsera?

marknad@ehandel.se

Bolagsinformation

EHANDEL SE AB
Orgno. 556861-7517

Emblem Emblem Emblem
×

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Varje fredag får du exklusiva nyheter först av alla samt en summering av hela veckan. Stäng denna ruta